دبیرکل جمعیت هلال احمر:

مردم در زمان وقوع حادثه به هلال احمر اعتماد کنند

قوسیان گفت: اعتماد به هلال احمر باید بین مردم ایجاد شود و در این زمینه ما به تجربه‌های بسیار خوبی هم رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن قوسیان دبیرکل جمعیت هلال احمر در سمینار بازخوانی مدیریت بحران در زلزله سال ۱۳۸۲ بم با بیان اینکه باید مردم همراهی کنند که موضوع توزیع کالا‌ها و اقلام، در زمان وقوع زلزله و یا سایر حوادث طبیعی ساماندهی شود، گفت: همزمان با توزیع کالا‌ها و اقلام در زمان وقوع برخی از حوادث مردم باید خود کالا و یا اقلام را به جمعیت هلال احمر اهدا کنند تا از این طریق کالا بین مردم به صورت عادلانه توزیع شود.

او ادامه داد: حضور مردم در شهرهایی که در آنجا حادثه‌ای رخ داده باعث افزایش ترافیک مردم و خودروها و در نتیجه عدم مدیریت صحیح می‌شود.


بیشتر بخوانید


دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: باید کالا و خدمات بین مردم حادثه دیده عادلانه توزیع شود متاسفانه اقدامات خود جوشانه مردم باعث می‌شود که مشکلاتی در این حوزه ایجاد شود و به برخی از افراد اقلام یا کالا برسد و به برخی دیگر نرسد.

قوسیان یاد آور شد: اعتماد به هلال احمر باید بین مردم ایجاد شود و به این جمعیت اعتماد کنند و در این زمینه ما به تجربه‌های بسیار خوبی رسیده‌ایم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر توضیح داد: در زمینه تاب آوری افزایش دوبرابری مقاومت ساختمان‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و بعد از زلزله بم این تجارب بیشتر شده است.

او توضیح داد: استفاده از بالگرد‌های هوایی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بعد از آن جهت استفاده و توزیع کالا‌ها و در جهت امدادرسانی اقدامات خوبی را در این خصوص انجام داده‌ایم.

قوسیان بیان کرد: شناسایی بازماندگان بعد از وقوع زلزله برای ما بسیار با اهمیت است و این اقدامات باید از طریق ثبت احوال صورت بگیرد.

او بیان کرد: ۳ هزار و  ۵۰۰ خانه هلال احمر در کشور ایجاد شده و هم اکنون بسیاری از مردم خانه‌های هلال احمر را تجهیز می‌کنند.

قوسیان تاکید کرد: آمادگی خود مردم در برابر وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله نقش بسیار موثری در کاهش تلفات ناشی از این حوادث دارد و باید در این بخش علاوه بر فرهنگ سازی از تجارب گذشته هم استفاده شود.

دبیر کل جمعیت هلال احمر بیان کرد: هلال احمر و سازمان مدیریت بحران کشور تاکنون اقدامات بسیار موثری را در این حوزه انجام داده‌اند، اما باید در کنار این دستگاه‌ها سایر بخش‌ها از جمله نظام مهندسی شهرداری‌ها و دستگاه‌های مختلف دیگر هم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار