آزادی ۶۳ مددجوی جرایم غیر عمد دراستان کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از فراهم شدن زمینه آزادی ۶۳ زندانی جرائم غیر عمد و محکومین مالی زندان های استان همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در جلسه هیات امنای این ستاد از آزادی ۶۳ زندانی جرائم غیرعمد زندان های استان خبرداد.

او  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سید الشهدا مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: به مناسبت ۶۳ سال عمر با برکت این سردار بزرگ ودر آستانه اولین سالگرد شهادتشان زمینه آزادی این تعداد محکومین مالی زندان های استان فراهم شد.

موسوی قوام اظهار کرد: به مناسبت توسعه و ترویج فرهنگ مکتب حاج قاسم با همکاری دادگستری کل استان، اداره کل زندانها، ستاد دیه نمایندگی کرمان، سپاه ثارالله و بسیج حقوقدانان استان و همچنین ۶۳ سال عمر با برکتشان همزمان با اولین سالگرد شهادت مظومانه شان زمینه آزادی تعداد ۶۳ نفر از محکومین جرائم غیر عمد زندان‌های استان در جوار مرقد مطهرشان فراهم می‌شود که سهم ستاد دیه استان تعداد ۳۰ مددجوی جرائم غیر عمد است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بیان داشت: کل مبلغ بدهی تعداد ۳۰ نفر مددجوی مربوط به ستاد دیه استان بیش از ۲۸۰ میلیاردو ۸۲۸ میلیون ریال است که با تلاش نمایندگان و برگزاری جلسات صلح و سازش با همکاری بسیج حقوقدانان و سپاه مبلغ ۲۴۶ میلیاردو ۹۵۹ میلیون ریال از شکات تخفیف بدهی و رضایت اخذ شده در نهایت با پرداخت مبلغ ۱۸ میلیاردو ۸۶۷ میلیون ریال زمبنه آزادی این تعداد از مددجویان فراهم می‌شود که سهم ستاد دیه استان ۱۲ میلیارد ریال است.
او  با اشاره به اینکه اجرای طرح مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی بر مبنای حرکت و کمک مومنانه با مشارکت خیران، دادگستری کل استان، اداره کل زندان ها، ستاد دیه کرمان، سپاه و بسیج حقوقدانان تداوم یافته است، اظهار کرد: نکته ارزشمند این حرکت و کمک مومنانه در همراهی و مداخله فرماندهان سپاه، پایگاه‌های بسیج استان و بسیج حقوقدانان برای جلب رضایت شکات بوده است که کمک بسیار موثری برای آزادی این تعداد از مددجویان صورت گرفته است.

موسوی قوام بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۱۴۴ محکوم جرائم غیر عمد در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آنان حدود ۷ میلیارد تومان نیاز است.

یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان و رئیس هیات امنای این ستاد هم در این جلسه بیان داشت: در هفته مقاومت و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی دستگاه قضایی استان کرمان خود را مدیون این شهید بزرگوار می‌داند و وظیفه خود می‌داند هر آنچه را دارد بکار گیرد.

او افزود: دادگستری کل استان هم در این ایام با همکاری و کمک نهاد‌ها و ارگان‌ها ۶۳ برنامه (به مناسبت ۶۳ سال عمرد با برکت شهید سلیمانی) را دست اجرا دارد که یکی از آن‌ها و رفع مشکلات خانواده مددجویان می‌باشد.

در پایان این جلسه علیرمضانی، عضو هیات امنای ستاد و مدیر کل صدا و سیمای مرکزاستان کرمان ضمن اعلام همکاری و تعامل صدا و سیمای کرمان با ستاد دیه استان قول مساعدت در زمینه جذب کمک‌های مومنانه و خیرین، انتشارو انعکاس اخبار، عملکرد و فعالیت‌های ستاد دیه در زمینه آزادی محکومین غیر عمد را از طریق رسانه مردمی را داد.
هم وطنان و همشهریان دیار کریمان هم می‌توانند با واریزکمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ سیبای بانک ملی و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۹۹۹۹۷۴۲۰۲ و یا با اجرای کد دستوری #۷۷۷۷۰۳۴*۷۸۰* ما را دراین امر خیر و خداپسندانه یاری کنند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار