کنگره شهدای دانشجوی همدان برگزار می‌شود

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان از برگزاری چهارمین دوره کنگره شهدای دانشجو همزمان با سومین کنگره شهدای دانشجوی سراسر کشور خبر داد.

کنگره شهدای دانشجوی همدان برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید پورحسینی، مسئول بسیج دانشجویی استان همدان اظهار داشت: چهارمین دوره کنگره شهدای دانشجو به همت دانشگاه مادر استان، دانشگاه بوعلی سینا همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

پورحسینی یادآور شد: ۱۰ جشنواره نشریات، ادبی، هنری، کتاب‌خوانی، علمی و ورزشی و... برای این کنگره در نظر گرفته شده که وظیفه تولید محتوا و برگزاری فراخوان‌ها را بر عهده خواهند داشت.

او از تولید مستند «نقش دانشجویان شهید در دوران دفاع مقدس» خبر داد و گفت: این مستند که در مراحل پایانی کار است با محوریت دانشگاه‌های استان همدان ساخته شده است.

پورحسینی با اشاره به اینکه به علت شیوع کرونا، احتمالاً این کنگره به شکل مجازی برگزار شود، افزود: در دانشگاه‌های مختلف استان کارگروه‌هایی تشکیل شده که هر یک مسابقات و برنامه‌هایی برگزار می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: دانشگاه صنعتی جشنواره قرآن و معارف اسلامی، دانشگاه آزاد جشنواره ورزشی، دانشگاه فرهنگیان جشنواره مقاله‌نویسی، دانشکده هنر جشنواره پوستر و عکس، جهاد دانشگاهی جشنواره مسابقه کتاب‌خوانی، دانشگاه علوم پزشکی جشنواره نشریات و دانشگاه بوعلی سینا نیز جشنواره تولید مستند را برای این کنگره آماده خواهند کرد.

پورحسینی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره‌های استانی در ایام‌الله دهه فجر برگزار می‌شود، افزود: اختتامیه استانی کنگره شهدای دانشجو نیز در فروردین‌ماه سال آتی و مرحله کشوری نیز در تابستان ۱۴۰۰برگزار خواهد شد، که البته زمان دقیق این کنگره به وضعیت کرونا بستگی خواهد داشت.

او ادامه داد: ما در استان همدان ۱۵۴ شهید دانشجو داریم که حضور و مشارکت فعالی در دوران دفاع مقدس داشتند که سعی شده در مستند تهیه شده توسط بسیج دانشجویی به ظرفیت‌های مجموعه دانشگاهی در رفع مسائل علمی، کمک به سامانه‌های نظامی، طرح‌های عمرانی و مهندسی جنگ در دوران دفاع مقدس توجه شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.