فعال شدن ۴۰ خانه هلال در مناطق روستایی چهارمحال و بختیاری

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، از فعال شدن ۴۰ خانه هلال در مناطق روستایی از ابتدای امسال در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ایرج کیانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال ۴۰ خانه هلال در مناطق روستایی استان فعال شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۶۰ خانه هلال دیگر در استان فعال شود.

او افزود: در استان شش هزار و ۹۷۸ نفر داوطلب و ۲۴۵ نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند که در حوزه‌های مختلف امدادرسانی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


کیانی به توزیع بیش ۱۲ هزار بسته معیشی و بهداشتی توسط جمعیت هلال احمر استان در قالب طرح مواسات و کمک مومنانه اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح آمران سلامت، جمع‌آوری و توزیع کمک مومنانه، شرکت در طرح‌های مختلف بازرسی از مکان‌های مختلف در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا، ارائه آموزش به مردم در خصوص کرونا از برنامه‌های این جمعیت در سال ۹۹ بوده است.

او با اشاره به رسالت و وظیفه امدادی این جمعیت ادامه داد: داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان امسال به شش هزار و ۸۹۴ نفر حادثه‌دیده در قالب ۵۳۲ ماموریت امدادرسانی کردند.

کیانی گفت: این امدادرسانی‌ها در قالب ۲۵۵ حادثه جاده‌ای، ۱۳۲ مورد حادثه شهری، ۶۵ مورد حادثه کوهستان، ۳۰ حادثه دریایی، ۱۶ حادثه آتش‌سوزی مراتع، ۳۰ حادثه سیل و آب‌گرفتگی، ۱۳۲ حادثه شهری و ۳۸ حادثه از قبیل طوفان، خدمات حضوری برف و کولاک بوده است.

او افزود: در امدادرسانی به این حوادث، امدادگران و نجاتگران ۲۴۶ نفر را به مراکز درمانی منتقل و ۲۲ نفر را به صورت سرپایی درمان کردند و۴۱ مورد عملیات رهاسازی توسط امدادگران در استان انجام شد.

کیانی اضافه کرد: ۹ سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان انجام شد که این عملیات‌ها منجر به نجات جان افراد گرفتار در کوهستان و مناطق کوهستانی شد.

او در خصوص وضعیت اسکان اضطراری مسافران گفت: بیش از ۴۵۸ نفر در پایگاه‌ های جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

کیانی اضافه کرد: در این عملیات‌ها دو هزار و ۴۴ امدادگر و نجاتگر در قالب ۶۲۷ تیم عملیاتی با استفاده از ۴۴۵ دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات به کار گرفته شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.