رسانه‌های فعال در ترویج فرهنگ نماز تقدیر می‌شوند

باتوجه به ضرورت مطالبه رهنمود‌های مقام معظم رهبری به ۲۸ اجلاس سراسری نماز، از رسانه‌های یاور نماز و فعال در ترویج این فرهنگ با محوریت خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی به طور سالانه تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امرالله سبحانی‌نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت:علاوه بر نهاد‌ها و مدیران فعال در ترویج نماز به عنوان یکی از فرائض اصلی و ارکان اسلام، از امسال رسانه فعال در ترویج فرهنگ نماز که در قالب‌های متنوع به انعکاس فعالیت‌های شایسته درباره نمازبپردازند مورد تقدیر قرار می گیرند.

او افزود: رسانه‌های منتخب با معرفی خانه مطبوعات و رسانه‌های استان مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند که پیشنهاد تقدیر از رسانه یاور نماز را برای اجرا در جشنواره شهید رجایی را می‌دهیم.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: رسانه‌ها همان‌گونه که مسائل مختلف جامعه مانند وضعیت راه و جاده و آب مردم را پی‌گیری می‌کنند لازم است به نیاز‌های معنوی و تعظیم شعائر دینی نیز توجه داشته باشند.

سبحانی نیا همچنین از آمادگی این نهاد برای ارائه برخی آموزش‌ها به صورت مجازی در حوزه نماز برای اعضای خانواده و فرزندان اصحاب رسانه و رسانه نگاران استان خبر داد.

ترویج روح معنویت با نماز

همچنین غلامرضا بنی اسدی نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی گفت: بهترین بستر شکل‌گیری اخلاق در خانواده و جریان روح معنویت در نهاد‌ها و سیستم‌های اجتماعی با ترویج فرهنگ نماز و تعظیم شعائر دینی است.

او افزود: جشنواره‌های امام رضا و دفاع مقدس به نهادینه شدن این مفاهیم در رسانه‌ها کمک شایان توجهی کرد و به همین منظور جشنواره نماز نیز می‌تواند باعث بالارفتن میزان مشارکت کمی و کیفی اصحاب رسانه و تاثیر در ترویج فرهنگ نماز باشد.

معرفی مساجد تراز جوان‌پسند در رسانه‌ها / ولایت‌پذیری در دوران کرونا

مجتبی محمودی مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: جذب نوجوانان و جوانان به مساجد یکی از شاخص‌های مسجد تراز اسلامی است که معرفی چنین مساجدی به مردم از طریق رسانه‌ها می‌تواند جنبه الگوسازی داشته باشد.

او با اشاره به دوران شیوع کرونا افزود: از جمله مولفه‌های ولایت‌پذیری اقامه نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگامی نمازگزاران در رزمایش مواسات و کمک مومنانه است که تجلی خوبی در آینه رسانه‌ها دارد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی ادامه داد: انعکاس و پی‌گیری برخی چالش‌ها در حوزه نماز با نگرش رفع مسائل و پاسخ به شبهات با ارتباط بهینه با خانواده‌ها فقط با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها و تولید آثار جذاب و در قالب‌های متنوع ممکن است.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار