سالانه انجام می شود؛

آموزش ۳ هزار سواد آموز در خراسان جنوبی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سالانه بیش از ۳ هزار نفر از آموزش‌ های سواد آموزی در سطح استان بهره مند می‌شوند.

واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اشاره به ۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام (ره) گفت: سالانه بیش از ۳ هزار نفر محروم از سواد، در دوره‌ های سواد آموزی آموزش و پرورش استان شرکت می‌ کنند و از آموزش ‌های مربوطه بهره مند می ‌شوند.

او افزود: ۴۰۰ آموزش دهنده در حوزه سواد آموزی استان فعال هستند و به واسطه تلاش آنان، رتبه ‌های متعددی در سطح کشور در این حوزه برای استان به دست آمده است.

واقعی بیان کرد: در حال حاضر در تمامی شهرستان‌ های استان آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی حضور دارند و آموزش ‌ها را به سواد آموزان انتقال می‌ دهند.


بیشتر بخوانید


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به رشد ۳ برابری مراکز یادگیری در استان گفت: برگزاری دور‌ه های ضمن خدمت و کارگاه‌ های آموزشی جهت ارتقای توانمندی‌ های کارشناسان، آموزش دهندگان و سوادآ موزان از جمله برنامه ‌های شاخص در حوزه سواد آموزی استان است.

او تصریج کرد: طرح ‌های مکملی جهت اثر بخش‌ تر کردن آموزش‌ ها و مهارت‌ های سواد آموزی در حال اجرا است که از جمله آن‌ ها می‌توان به طرح نماز کلید بهشت، آموزش مقدمات رایانه، طرح کمیساریا و اتباع و مهاجرین خارجی و نیز طرح توسعه سواد زنان و دختران روستایی اشاره کرد.

واقعی تصریح کرد: در مراسم نکوداشت هفته سواد آموزی امسال، از فیلم داستانی «به نام قلم» رونمایی خواهد شد و از پیشکسوتان حوزه سواد آموزی استان نیز تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.