صدرالحسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هیئت عراقی برای رد و بدل کردن پیام‌های تسلیت و سیاسی به تهران سفر کردند

کارشناس روابط بین الملل با اشاره به سفر هیئت عراقی به ایران، گفت: در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت این سفر‌ها از جانب مقامات دو کشور برای شرکت در مراسم‌ها است.

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس روابط بین الملل و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر غیر منتظره هیئت عراقی به ایران، گفت: با توجه به روابط صمیمانه و دیرینه دو کشور ایران و عراق سفر‌های متعددی از جانب مسئولان سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی بین دو کشور انجام شده است و قطعا برای تحکیم روابط و توسعه مناسبات این سفر‌ها به عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود.

او افزود: روابط دو همسایه هر چقدر صمیمی‌تر و عمیق‌تر باشد، گهگاهی سفر‌ها بدون اطلاع قبلی به رسانه‌ها صورت می‌گیرد، قطعا مقامات دو کشور هماهنگی‌های لازم را در زمینه سفر مقامات و هیئت‌های یکدیگر به کشور دوست و همسایه انجام داده‌اند، بنابراین یکی از نکات مهم این است که همه سفر‌های دیپلماتیک در سطوح مختلف ضرورتی به بیان و اعلام قبلی آن ندارد، سفر هیئت عراقی به ایران نیز از همین دست سفرهاست.

صدرالحسینی ادامه داد: باید توجه داشت که در آستانه سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت از جمله سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس هستیم، قطعا این سفر‌ها از جانب مقامات دو کشور برای شرکت در مراسم‌ها ویژه‌ای است که به این مناسبت انجام می‌شود، بخشی از حضور این هیئت‌های دیپلماتیک برای گفتن تسلیت به یکدیگر است.

او افزود: در شرایط فعلی با توجه به اینکه مراسماتی در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، قطعا مقامات کشور دوست، بردار و همسایه عراق در آن شرکت می‌کنند و ممکن است پیام‌های تسلیت و سیاسی رد و بدل می‌شود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: البته باید توجه داشت که شایعاتی در چارچوب عملیات روانی از جانب رسانه‌های فرامرزی با مرکزیت رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل امنیتی منطقه خلیج فارس مطرح است و قطعا در این رابطه رسانه‌ها گمانه زنی‌هایی خواهند کرد، اما روابط دو کشور ایران و عراق به گونه‌ای تنظیم شده است که در شرایط خاص پیام‌هایی رد و بدل می‌شود، گروه‌ها و هیئت دیپلماتیک بین دو کشور سفر‌هایی خواهند داشت و سفر اخیر هم در همین راستا خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار