کشت گیاهان دارویی در شهرستان لنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: ۳۵ هکتار از اراضی شهرستان لنده به زیر کشت گیاهان دارویی رفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حکمت اله همتی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان ۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گیاهان دارویی زیره سبز و سیاه دانه رفت.

همتی نژاد با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی به لحاظ صرفه اقتصادی برای بهره برداران مقرون به صرفه است افزود: بنیاد مستضعفان به  ازای کشت هر هکتار از گیاهان دارویی بین ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌کند.

او از افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با کشاورزان شهرستان لنده، تا پایان امسال ۵۰ هکتار دیگر از مزارع این شهرستان به زیر کشت گیاهان دارویی آویشن، به لیمو و نعناع فلفلی می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده  با بیان اینکه بنیاد مستضعفان بصورت تضمینی گیاهان دارویی را از تولید کنندگان خریداری می‌کند، گفت: برای ترغیب کشاورزان به کشت گیاهان دارویی با حمایت بنیاد مستضعفان دوره آموزشی وترویجی برای بهره برداران برگزار شد.

او افزود: با توجه به مزایای کشت گیاهان دارویی وخرید تضمینی این محصولات وحمایت‌های بنیاد مستضعفان از کشت این محصولات، پیش بینی می‌شود در سال زراعی آینده سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان لنده افزایش چشمگیری یابد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.