مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛

آمادگی تأمین اجتماعی برای توسعه سامانه نسخه نویسی الکترونیک

سالاری از آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای توسعه و دسترسی آسان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در نشست خبری خود که صبح امروز (دوشنبه ۸ دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح نسخه نویسی الکترونیک با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت است و شاهد افزایش استفاده از این سامانه در بین مراکز درمانی طرف قرارداد هستیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: با پیشرفت کار و استفاده بیشتر از این سامانه اهمیت و ارزش آن نیز بیشتر می‌شود و قطعا نیازمند تلاش و جدیت بیشتر برای استقرار کامل سامانه نسخه نویسی الکترونیک در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه این سازمان برای همکاری و استفاده از ظرفیت اپلیکیشن‌ها برای توسعه و تسهیل دسترسی به سامانه نسخه نویسی الکترونیک آمادگی دارد، افزود: امکان نسخه نویسی آفلاین و بسیاری خدمات دیگر با کمک اپلیکیشن‌ها قابل انجام است و بستر مناسب برای این کار به زودی فراهم می‌شود.

سالاری با بیان اینکه اقدامات لازم از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای استقرار سامانه نسخه نویسی الکترونیک به طور کامل انجام شده است، اضافه کرد: سامانه نسخه نویسی الکترونیک تکمیل شده و آماده بهره برداری است و هدف و اولویت فعلی ما ترغیب و تشویق مراکز درمانی طرف قرارداد برای استفاده از این سامانه است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رصد دائمی و رفع مشکلات احتمالی سامانه نسخه نویسی الکترونیک را از اولویت‌های اصلی واحد‌های مختلف درمانی و فناوری اطلاعات این سازمان برشمرد و تصریح کرد: برای ارتقای سامانه و تسهیل استفاده از آن محدودیتی نداریم و از تمامی امکانات سازمان تأمین اجتماعی و کشور برای تکمیل این برنامه بسیار مهم استفاده می‌کنیم.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه بروزرسانی کدینگ دارویی کشور گام مهمی برای ارتقای سامانه نسخه نویسی الکترونیک این سازمان است، افزود: این موضوع مهم با محوریت وزارت بهداشت و مشارکت سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت در حال انجام است و طی روز‌های آینده نهایی می‌شود.

سالاری با اشاره به صدور بخشنامه جدیدی برای تسهیل پرداخت مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده می‌کنند، گفت: علاوه بر پرداخت ۹۵ درصدی پزشکان دارای امضای دیجیتال و ۸۵ درصدی سایر پزشکان، ۱۰۰ درصد مطالبات مراکز طرف قراردادی که از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده می‌کنند، حداکثر تا ۱۰ روز پس از پایان هر ماه پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی الزامی برای استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیک ایجاد نمی‌کند و در عوض با پرداخت منظم و بسیار سریع مطالبات مراکز درمانی که از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده می‌کنند، پزشکان و تمامی مراکز درمانی کشور را به استفاده از این سامانه تشویق می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار