طرح جهش تولید دانش‌بنیان نهایی شد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جهش تولید دانش‌بنیان نهایی وآماده ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نشست با استادان دانشگاه‌های سراسر کشور که در بستر فضای مجازی برگزار شد با اشاره به ایام حزن انگیز فاطمیه و عرض تسلیت این ایام بیان کرد:که هر زمان هر کاری را با توسل به حضرت زهرا انجام دهیم قطعاً اثرگذار و نتیجه بخش خواهد بود.

او با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش‌بنیان بعد از ویرایش در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری نهایی شد، افزود: این طرح آماده ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث هیئت علمی دانشگاه‌ها مشکلات فراوانی داریم ابراز داشت: اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور فرهنگیان و فنی حرفه‌ای در این بین دارای بیشترین مشکلات هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش ادامه داد: در کمیسیون آموزش هر دو عضو از این کمیسیون مسئول پیگیری مشکلات برخی از واحد‌ها و سازمان‌های علمی هستند که بررسی مشکلات دانشگاه‌های پیام نور، فرهنگیان، فنی حرفه‌ای و جامعه المصطفی عهده دار هستند.
رئیس مجمع نمایندگان استان عنوان کرد: در این طرح سعی شده تمامی مواردی که دست و پا گیر است حذف گردد و مجوز شرکت‌های دانش بنیان تسهیل گردد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دعوت کرد از این فرصت استفاده کنند.

او گفت: با توجه به برنامه باید ۶۵ هزار شرکت دانش بنیان داشته باشیم که در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش بنیان داریم که سهم این‌ها هستند و فناوری یکسان نیست برخی استان‌ها مانند تهران بیشترین سهم را در آن و برخی هم مانند همدان سهم کمتری داشتند که باید آن‌ها را توسعه داده و به بودجه آن‌ها توجه ویژه شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متوجه مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها هستیم و پیگیررفع مشکلات موجود بین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت هستیم.

فلاحی با بیان اینکه متاسفانه عمده مشکلات کشور در بحث مدیریت ضعیف در داخل است گفت مشکلات اعضای هیئت علمی دانشگاه به خاطر ضعف مجموعه وزارت علوم است که ما در این مدت در موضوعات مختلف نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ سوال طرح واز وزیر علوم پرسیده ایم.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار