کاهش ۱۴ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی

امسال با شیوع کرونا، بسیاری از مردم سنت اهدای خون را به‌دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کرونا ترک کرده‌اند که باعث کاهش ۱۴ درصدی اهدا نسبت به ۹ ماه اول پارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجیدعبداللهی مدیرکل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: سال ۹۸ تعداد مراجعان در ۹ ماه اول سال، ۱۴۴ هزار و ۸۲۸ نفر بوده که امسال در مدت مشابه این عدد به ۸۱ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده است.

او افزود: در وضعیت کرونایی و سرمای هوا، مراجعه مردم به پایگاه‌ها کم شده که چراغ خطر ذخایر خونی را روشن کرده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان ادامه داد: نگرانی‌ از سرایت ویروس کرونا به اهداکنندگان وجود ندارد و همه دستورالعمل‌های بهداشتی در پایگاه‌ها رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید


عبداللهی در ادامه با اشاره به ضرورت اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا بیان کرد: از افراد بهبودیافته از بیماری کرونا هم درخواست می‌کنیم یک ماه پس از بهبودی، برای اهدای پلاسمای خون خود در راستای درمان دیگر بیماران گرفتار در دام کووید ۱۹ اقدام کنند.

او تصریح کرد: اهداکنندگان می‌توانند برای تسهیل در روند اهدای خون و فراورده‌های آن، قبل از مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون، از طریق سامانه نوبت‌دهی به‌نشانی الکترونیکی nobatdehi.ibto.ir نوبتشان را مشخص کنند.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار