کاهش ۲۳ درصدی تلفات در جاده‌های استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه، از کاهش ۲۳ درصدی تلفات در جاده‌های استان طی ۹ ماهه اول امسال خبر داد و گفت : بزودی ۹۵ درصد جاده‌های اصلی استان تحت پوشش سامانه ثبت تخلفات سرعت جاده‌ای قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به آمار تصادفات طی ۹ ماهه اول سپری شده از امسال گفت : براساس آمار‌های طی یکی دو سال سال اخیر و ۹ ماهه اول امسال، روند آمار تصادفات در استان روند کاهشی داشته است.

او از کاهش ۲۳ درصدی تلفات در جاده‌های استان طی ۹ ماهه اول امسال خبر داد و گفت : این کاهش آمار به نقش خود مردم و همراهی و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط با حوادث جاده‌ای حاصل شده است.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه تعداد تلفات جانی در محور‌های استانی را ۲۲۵ نفر اعلام کرد و افزود: با نگاه به تبعات این آمار که چند درصد از این فوتی‌ها سرپرست و نان‌آور خانوار هستند و چند درصد جزء قشر فعال جامعه بین گروه سنی ۲۰ تا ۵۰ سال هستند، حتی کشته شدن یک نفر هم، آمار بالایی است.

او با بیان اینکه بیماری کرونا در کاهش تردد‌ها موثر بوده، افزود: کاهش تردد در کاهش تصادفات ارتباط مستقیم دارد، براساس آمار پزشکی قانونی در مدت هشت ماهه اول امسال، ۱۳.۵ درصد کاهش تلفات در کل کشور را داشته‌ایم که میانگین استان با ۲۳ درصد کاهش از میانگین کشور بالاتر بوده است.

او کاهش تردد‌ها طی ۹ ماهه اول سپری شده از سال را براساس میانگین کشوری ۳۵ الی ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: آمار تردد در استان در این بازده زمانی، ۲۰ درصد کاهش یافته و این بیانگر بیشتر بودن مسافرت‌های درون استانی است.

حیدری اشاره‌ای هم به اجرای طرح زمستان از ۲۰ آذر به مدت سه ماده داشت و افزود: پلیس با همکاران و همراهی سایر دستگاه‌ها، حوزه راهداری، امداد و نجات در گردنه‌های برف‌گیر استان مستقر می‌شوند تا در تسهیل عبور و مرور رسیدگی به موقع به حوادث پیشگیری از انسداد معابر نقش خود را شرایط جوی نامناسب ایفا کنند.

او در خصوص نقاط حادثه‌خیز استان گفت: طبق بررسی انجام شده از آمار تصادفات در یک بازده زمانی سه ساله (۹۶، ۹۷ و ۹۸) حدود ۱۴۸ نقطه در سطح استان با همکاری حوزه راهداری شناسایی شده است.

حیدری ادامه داد: برنامه ما برای اصلاح این نقاط در قالب بلند مدت با اصلاح فنی این نقاط و کوتاه مدت به صورت آشکارسازی این نقاط با نصب علائم تعریف شده است.

او تعداد نقاط اصلاح شده در بازده زمانی پارسال و هشت ماهه اول امسال را ۱۳ نقطه عنوان کرد و افزود: ۱۳۵ نقطه باقی‌مانده که در قالب اقدامات کوتاه مدت مشخص هستند و تمرکز همکاران پلیس راه بیشتر بر این نقاط است.

حیدری ادامه داد: محور‌های مواصلاتی استان کرمانشاه دارای ۳۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات سرعت جاده‌ای است که طی یکی دو ماه آینده ۳۰ دستگاه دیگر نیز فعال می‌شود که با بهره‌برداری از آن‌ها ۹۵ درصد جاده‌های اصلی استان تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد که بعد از آن برنامه‌ریزی ما بیشتر برای تمرکز امکانات به سمت جاده‌های فرعی خواهد بود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار