اعزام نیرو‌های نظامی روسی به «عین عیسی» در شمال سوریه

وزارت دفاع روسیه از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه «عین عیسی» در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی، وزارت دفاع روسیه از ورود نیرو‌های نظامی روسی به «عین عیسی» در شمال سوریه به منظور تلاش برای ایجاد ثبات بیشتر در منطقه خبر داد.

روسیه نیرو‌های نظامی بیشتری را به منطقه‌ای در شمال سوریه اعزام کرده است، جایی که نیروهای ترکیه با پ. ک. ک در نزدیکی بزرگراه استراتژیک که توسط نیرو‌های روسی و ترکیه کنترل می‌شود، درگیر شده‌اند.

این اعزام در آستانه مذاکرات روز سه شنبه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود در جنوب روسیه صورت می‌گیرد. سوریه یکی از موضوعات مورد مذاکره مسکو و آنکارا خواهد بود.

اوایل ماه جاری نبرد‌ میان نیروهای ترک و نیروهای تروریستی در حوالی شهر «عین عیسی» در شمال سوریه آغاز شد. «عین عیسی» در امتداد بزرگراه M۴ واقع شده است که شهر‌های مهم سوریه را به هم پیوند می‌دهد و جایی که معمولاً گشت‌های روسیه و ترکیه در آنجا انجام می‌شود.

نیرو‌های ترکیه سال گذشته در حمله به YPG / PKK که مناطق زیادی از شمال و شرق سوریه را در اختیار دارد، سرزمین‌های منطقه را تصرف کردند. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا پ .ک.ک را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرده‌اند. رشد پ. ک. ک در شمال سوریه تهدیدی امنیتی برای آنکاراست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار