ابراز تاسف لاوروف از حضور آمریکا در سوریه و اقدامات یکجانبه آن علیه دمشق

وزیر خارجه روسیه بار دیگر تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی علیه سوریه از جمله قانون سزار را با توجه به شیوع ویروس کرونا محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الاخباریه، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی مجازی خطاب به شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی گفتگو‌های مدیترانه در مسکو ضمن محکوم کردن مجدد اقدامات ظالمانه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی علیه دمشق، بار دیگر حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را در سوریه غیرقانونی دانست.

وی ابراز تاسف کرد که اقدامات مثبت سوریه در چارچوب حل و فصل سیاسی بحران این کشور، با حضور نظامی و غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه روبرو شده است؛ حضوری که هدف از آن جلوگیری از احیای وحدت و یکپارچگی این کشور است.

وزیر خارجه روسیه همچنین خاتمه یکجانبه گرایی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را خواستار شد و با یادآوری سیاست اسکان سریع اسرائیل و تخریب غیرقانونی خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری تاکید کرد باید از اقدامات یکجانبه اسرائیل جلوگیری به عمل آید.

وزارت خارجه آمریکا پیش‌تر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چارچوب تحریم‌های موسوم به «سزار» ۳۸ فرد و نهاد به منظور محرومیت دولت سوریه از دسترسی به منابع مالی تحریم می‌شوند. طرح موسوم به قانون سزار برای تحریم سوریه سال گذشته میلادی در کنگره آمریکا تصویب شد و بر مبنای آن تحریم‌های اقتصادی علیه دولت دمشق و متحدانش اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار