آزادی هشت زندانی در قوچان با پویش نذر هشتم

پویش نذر هشتم با هدف آزادی زندانیان و به نیت امام مهربانی حضرت رضا (ع) به راه افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم پویش نذر هشتم که با انگیزه آزادی زندانیان قوچان با حضور سعید سرباز جانفدا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی، حجت الاسلام دستجردی امام جمعه شهرستان، حسین ولیدخت دادستان قوچان، شاکری رئیس زندان و تعدادی از قضات دادسرای عمومی و انقلابی این شهرستان برگزار شد.
 
سعید سرباز جانفدا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: اگر نگاه جامعه به زندانی اصلاح شده تغییر کند و جامعه او را بپذیرد، تعداد زندانیان کاهش می‌یابد.

او افزود: قرار است مسجدی‌ها و خیران با نام ضامن آهو، ضامن این زندانیان شوند. البته آزادسازی و رهاکردن فرد به حال خود، هدف این طرح نیست. در طرح نذر هشتم تأکید شده است که این افراد بعداز رهایی با کمک مساجد به آغوش جامعه برگردند.
 
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: با درخواست مسجد عسکریه قوچان هزینه آزادسازی هشت نفری که امروز از بند رها شدند، ازسوی خیران این مسجد فراهم شده است. هشت زندانی امروز با ۳۰میلیون تومان کمک خیران این مسجد و بخشش ۷۰ میلیون تومانی طلبکارانشان آزاد شدند تا نذر هشتم دوام بگیرد.

جانفدا بیان کرد: باید حامی و پشت و پناه این افراد باشیم و دستشان را بگیریم تا دوباره روی پای خود بایستند.

او تصریح کرد: بخش عمده زندانیان، مجرمان بالفطره نیستند، آنها افرادی هستند که در شرایطی زمانی و مکانی خاص دست به جرم زده اند پس اگر از آنان حمایت شود شاهد کاهش میزان بازگشت آن‌ها به زندان خواهیم بود.
 
انتهای پیام// ح.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.