وضعیت کرونا در هرسین چگونه است؟

فرماندار شهرستان هرسین گفت : به طور میانگین در هفته کمتر از ۲ بیمار با ابتلای قطعی به کرونا در شهرستان هرسین جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به آمار سه هفته گذشته در هرسین گفت : به طور میانگین تعداد موارد فوتی ابتلاء قطعی به کرونا در شهرستان به صورت هفتگی کمتر از ۲ نفر بوده است.

او گفت : این در حالی است که در ماه‌های اوج شیوع ویروس کرونا در شهرستان هرسین یعنی مهر و آبان ماه تعداد فوتی‌های هفتگی کرونا ۱۰ نفر بوده است.

فرماندار شهرستان هرسین با بیان اینکه فوت هفتگی ۲ بیمار کرونایی در هفته نیز مربوط به بیماران بالای ۶۰ است، افزود: پس از کنترل پیک کرونا در شهرستان هرسین به ویژه پس از اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، تعداد بیماران بستری در مهرماه که ۳۷ الی ۴۰ نفر در روز بوده هم اکنون انگشت شمار شده است.

کنجوریان با اشاره به انجام ۱۰ تست پی سی آر در روز در شهرستان هرسین، ادامه داد: تعداد تست‌های سریع تشخیص کرونا در روز متغیر بوده و بیشتر از خانواده مبتلایان جدید در منازل خود افراد گرفته می‌شود.

او افزود: مرکز بهداشت، هلال احمر و بسیج با مجموع ۱۳۵ نیروی خود در حال خدمت رسانی در زمینه ویروس کرونا هستند که سایر ادارات و دستگاه‌های مربوطه نیز هماهنگی و همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند.

فرماندار هرسین با بیان اینکه همکاری مردم نقش به سزایی در کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در شهرستان داشته است گفت: وضعیت هرسین در مهرماه و ابتدای آبان ماه بسیار حاد و قرمز بوده به طوری که شیوع ویروس کرونا ۲ برابر میانگین استانی و چهار برابر میانگین کشوری با توجه به جمعیت شهرستان بوده است.

کنجوریان با اشاره به ۲ دوره تعطیلی در شهرستان ادامه داد: همزمان با سایر شهرستان‌های استان و همچنین در محدودیت‌های کشوری، محدودیت‌هایی در هرسین اعمال شد که به موجب آن خیابان اصلی شهر البته با در نظر گرفتن خیابان‌ها موازی برای تردد اتومبیل‌ها با نیوجرسی مسدود شد.

او ادامه داد: میدان استقلال به سمت جمهوری و انتهای شهر هرسین نیز به منظور کاهش تردد‌ها با نیوجرسی به مدت یک ماه بسته شد که به دنبال آن اصناف و بازاریان نیز در محدودیت‌های کرونایی فعالیت خود را کاهش دادند..

فرماندار هرسین با بیان اینکه شهرستان هرسین یکی از ۳۱ شهرستان کم‌تر توسعه یافته کشور است، گفت: تعطیلی‌ها با اعمال فشار اقتصادی بر مردم همراه بود که موجب برخی نارضایتی‌ها شد، اما با ورود مستقیم مسئولین و دیدار چهره به چهره و همچنین توزیع بسته‌های معیشتی تا حدی مرتفع گردید.

کنجوریان با اشاره به اجرای قوانین مربوط به محدودیت‌های کرونایی در ادارات گفت: با دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی کاهش تعداد کارمندان حاضر در ادارات انجام، اما به منظور پیگیری مطالبات مراجعین رؤسا و یا معاونین ادارات حتماً در محل حضور داشتند.

او افزود: حضور نیرو‌های اصناف، بسیج، سپاه، بهداشت و سایر دستگاه‌ها همچنین همکاری مردم شهرستان در مجموع منجر به کاهش آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در هرسین شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار