تشکیل ۸ هزار و ۴۲۷ پرونده تخلف اصناف در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از تشکیل ۸ هزار و ۴۲۷ پرونده تخلف اصناف در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: طی ۹ ماه امسال، هشت هزار و ۴۲۷ پرونده تخلف اصناف در استان تشکیل شده که ارقام جریمه پیش بینی شده برای آن‌ها ۸۰۰ میلیارد ریال است.

بابایی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۱۱ هزار و ۹۵۳ مورد بازرسی صنفی در این استان صورت گرفته که عمده آن‌ها از واحد‌های تولیدی صنفی و غیر صنفی، عمده فروشی، خروده فروشی، انبار و سردخانه، خدماتی و شرکت‌های وارد کننده بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: از کل بازرسی‌های صورت گرفته، یک هزار و ۸۸۹ مورد مربوط به گزارش مردمی، یک هزار و ۸۰۳ مورد مربوط به ناظران افتخاری، ۸۱ درصد کالایی و ۱۹ درصد نیز خدماتی بوده است.

او  گفت: از تعداد کل بازرسی‌های انجام شده پنج هزار و ۴۳۷ مورد نیز مصالح ساختمانی و تفکیک کالایی بوده است که در این بازرسی‌ها تعداد ۲۳۵ مورد پرونده با ۳۲۰ میلیارد ریال جریمه در این استان تشکیل شده است.

بابایی افزود: ۲۷ هزار و ۷۶۱ مورد بازرسی نیز در خصوص کالا‌هایی نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، قند و شکر، برنج، روغن نباتی و لبنیات بوده است که در این رابطه نیز ۹۰۲ پرونده با ۱۳۵ میلیارد ریال جریمه تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: این بازرسی‌های با مشارکت ادارات از جمله تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی، اتحادیه و اتاق اصناف، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و اماکن عمومی، شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری بوده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.