رئیس مرکز جهادکشاورزی نصرآباد گفت: واحد ۴ هزار قطعه‌ای پرورش بوقلمون، در روستای سمسرای بخش نصرآباد تربت جام به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی رضوانی مقدم رئیس مرکز جهادکشاورزی نصرآباد تربت جام گفت: پرورش بوقلمون یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی است که درآمدزایی خوبی را به همراه دارد، پرورش بوقلمون اگرچه رمز و راز‌های خاص خود را دارد، اما از سود تضمین شده‌ای نیز برخوردار است. پرورش بوقلمون یکی از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی است که درآمدزایی خوبی را به همراه دارد.

اودر مورد پرورش بوقلمون و خواص آن افزود: بوقلمون پرنده‌ای است که به سرعت رشد می‌کند به طوری که یک جوجه ۴۰ گرمی در عرض سه ماه به ۱۵ کیلو می‌رسد. گوشت بوقلمون بدون پوست، به طور طبیعی چربی کمی دارد که معادل ۱ گرم چربی در هر ۳۰ گرم گوشت است، لذا کسانی که دارای رژیم غذایی کم‏ چرب دارند، می ‏توانند از آن استفاده کنند.
 
رئیس مرکز جهادکشاورزی نصرآباد ادامه داد: گوشت بوقلمون دارای ویتامین‌های ب ۱، ب ۳، ب ۶، و ب ۱۲ و سرشار از اسید فولیک و ویتامین آ است و کلسترول آن نصف گوشت قرمز است. بوقلمون کلسترول بد خون را کاهش می‏‏ دهد، آرامش و سرحالی ایجاد می‏ کند، از سرطان جلوگیری می‏ کندو سیستم ایمنی را تقویت می‏ کند.

رضوانی مقدم بیان کرد:واحد ۴۰۰۰ قطعه‌ای پرورش بوقلمون روستای سمسرا بخش نصرآباد با دو سوله مجزا، مجهز به آسیاب، میکسر و بالابر و راه اندازی شده و قادر خواهد بود سالانه ۳۰ تن گوشت بوقلمون تولید و روانه بازمصرف شود.

انتهای پیام/س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.