خرید حمایتی ۷۲۷ کیلوگرم زعفران از کشاورزان مشهدی

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با پایان یافتن زمان طرح خرید حمایتی زعفران در مشهد که از آبان امسال آغاز شده بود، ۷۲۷ کیلو و ۸۶۲ گرم زعفران کشاورزان این خطه خریداری شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در طرح خرید حمایتی زعفران در مشهد، ۳۱۷ هزار و ۵۷۶ گرم نگین و ۴۱۰ هزار و ۲۸۶ گرم پوشال مرغوب بودند و طبق دستورالعمل ابلاغی زعفران نگین کیلویی ۱۳۰ میلیون ریال و زعفران پوشال مرغوب نیز کیلویی ۱۱۰ میلیون ریال از کشاورزان خریداری شد.

او با بیان اینکه امسال تنها ۲ نوع زعفران از کشاورزان خریداری شد، افزود: از آنجایی که امسال سیاست سازمان به منظور حمایت از خرده مالکین بود لذا سقف ۱۰ کیلوگرم و بر مبنای سطح کشت تحویل گرفته شد و لذا میزان زعفران تحویلی نسبت به پارسال بسیار پایین بود.

مدیرجهاد کشاورزی مشهد در ارتباط با نحوه تسویه حساب با کشاورزان ادامه داد: ۳۰ درصد بهای محصول تحویلی از کشاورزان به زودی و مطابق با چک لیست ارسالی توسط اداره تعاون روستایی شهرستان، به طور مستقیم به حساب زعفرانکاران واریز خواهد شد.
 
طهماسبی زاده بیان کرد: ۷۰ درصد باقیمانده قیمت محصول نیز به مدت سه ماه نزد تعاون روستایی امانت خواهد ماند، اما کشاورزان می‌توانند در صورت انصراف قبل از انقضای این مدت با پرداخت پول سازمان و هزینه‌های مترتب بر آن تمام محصول خود را باز پس بگیرند و آن را با قیمت دلخواه در بازار به فروش برسانند.

او تصریح کرد: در غیر اینصورت بعد از گذشت سه ماه، ۷۰ درصد باقیمانده محصول زعفران هم به مالکیت تعاون روستایی در خواهد آمد و وجه آن نیز بعد از تامین اعتبار توسط این نهاد به زعفرانکاران پرداخت می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.