مشاور امنیت ملی بایدن:

حکم فعال زن عربستانی ظالمانه و نگران کننده است

مشاور امنیت ملی دولت آتی آمریکا صدور حکم زندان برای یک فعال زن سعودی را ظالمانه توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آرتی، گزینه اصلی مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت جو بایدن اقدام عربستان در خصوص صدور محکومیت زندان برای یک فعال زن سعودی را ظالمانه توصیف کرد.

جیک سالیوان، که در صورت تائید در سنا مشاور امنیت ملی بعدی آمریکا خواهد بود، در حساب کاربری خود در توئیتر آورد حکم عربستان در مورد لجین الهذلول تنها به دلیل پرداختن به مسائل حقوق زنان ناعادلانه و نگران کننده است. سالیوان در ادامه پیام خود مدعی شد همانطور که گفتیم دولت بایدن و هریس در برابر نقض حقوق بشر، در هر کجا که رخ دهد، خواهد ایستاد.

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی، نیز در پیامی توئیتری درباره صدور حکم زندان برای فعال مدنی عربستان  از ریاض خواست به سیاست شکنجه شهروندان خود پایان دهد.

دادگاه کیفری ویژه روز دوشنبه لجین الهذلول، فعال حقوق زنان را به اتهام دست داشتن در چندین فعالیت مجرمانه محکوم و حکم پنج سال و هشت ماه زندان را برای او صادر کرد.

الهذلول سال ۲۰۱۸ به همراه دوازده فعال دیگر دستگیر و بازداشت شد. این افراد برای حقوق زنان از جمله حق رانندگی مبارزه می‌کردند و حالا دادگاه سعودی علیرغم انتقادات بین‌المللی از بازداشت و فشار برای آزادی آنها، این فعال برجسته حقوق زنان را به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم کرده است.

مقامات سعودی پیش از این گفته بودند این دستگیری‌ها به ظن آسیب رساندن به منافع سعودی و حمایت از عناصر متخاصم در خارج صورت گرفته است. کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد اتهامات علیه این فعال را جعلی خوانده و خواستار آزادی فوری او در اوایل ماه جاری بودند.

پیام انتقادی سالیوان از اقدامات عربستان گمانه زنی ها را در خصوص نامساعد بودن روابط دولت جدید آمریکا با عربستان را قوت می بخشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار