گازگرفتگی در کمین مبتلایان به کرونا که حس بویایی ندارند

مبتلایان به کرونا به دلیل احتمال اختلال در حس بویایی بیش از دیگران در معرض خطرات گازگرفتگی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول آموزش فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان گفت: با توجه به اینکه یکی از عوارض بیماری کرونا اختلال در حس بویایی و یا از بین رفتن موقت حس بویایی است، بنابراین مبتلایانی که دچار این اختلال شده‌اند بیشتر از دیگران در معرض مخاطرات استفاده از وسایل گازسوز به ویژه تشخیص ندادن نشت گاز هستند.

هادی بخشی افزود: به این افراد توصیه می‌شود، قبل از استفاده از وسایل گرمازای گازسوز آن را آزمایش کنند تا از کارکرد صحیح قطعات و اتصالات اطمینان یابند و قبل از استفاده دودکش بخاری را بررسی  و از پاک بودن مسیر خروجی گاز اطمینان حاصل کنند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: مردم مراقب باشند گازگرفتگی را با سرماخوردگی اشتباه نگیرند، زیرا علائم مسمومیت با گاز کربن مشابه علائم سرماخوردگی و ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است و افراد در ابتدا احساس تنگی نفس و آبریزش بینی می‌کنند.

این کارشناس بهداشت و درمان بیان کرد: خانواده‌ها در فصل زمستان توجه داشته باشند، در صورت نشت گاز و گازگرفتگی در منزل باید ابتدا شیر گاز را ببندند تا از نشت بیشتر گاز جلوگیری کنند، سپس در ورودی ساختمان و پنجره‌ها را باز کنند تا گاز از این مسیر خروج کند و تهویه هوا صورت گیرد، همچنین از روشن کردن هرگونه وسایل الکتریکی به دلیل خطر انفجار جلوگیری کنند.

بخشی گفت: افراد در صورت داشتن علائم سرگیجه، تهوع، استفراغ، ضعف و بی‌حالی و نداشتن تعادل می‌توانند با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و درخواست کمک کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.