معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در چند سال گذشته کمتر از سه درصد حقوق دولتی دریافت شده از معادن خراسان رضوی به استان بازگشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طبق تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی دریافت شده از معادن هر استان به آن استان بازگردد و در ایجاد زیرساخت‌ها و رفاه و توسعه شهرستانی که معدن در آن واقع شده است مصرف شود.

او افزود: تعهد سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برای دریافت حقوق دولتی از معادن استان تا پایان امسال چهار هزار میلیارد ریال بود، اما این عدد در پایان ۹ ماهه محقق و حتی بیشتر از آن به میزان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از حدود ۹۰۰ معدن دریافت شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس باید از چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریالی که از محل دریافت حقوق دولتی معادن خراسان رضوی به خزانه واریز شده است ۶۱۰ میلیارد ریال به استان بازگردد.

توکلی با اشاره به این که در زمان تحریم‌های اقتصادی معادن نقش مهمی در درآمدزایی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغالزایی دارند بیان کرد: برای فعال سازی معادن نیمه فعال یا راکد خراسان رضوی مزایده بزرگی برای واگذاری ۴۸۰ معدن نیمه فعال و راکد استان در ماه آینده برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: به مزایده گذاشتن معادن نیمه فعال و راکد در توافقنامه منعقده بین استانداری، اداره کل منابع طبیعی و سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی انجام می‌گیرد.
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.