باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی گزارش می‌دهد؛

بال شکسته ای که بال پرواز دیگران شد

ملیحه بنائیان بانوی هنرمند معلولی که با همتی بلند آثار نقاشی اش را برای کمک به بیماران کرونایی می‌فروشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معلولان و توانیابان از آن دسته انسان‌ها هستند که با وجود نگاه نادرست جامعه به آن‌ها، سرشار از توانمندی، احساس، عشق و امید به زندگی و هم‌نوعان هستند و به دنبال فرصتی هستند تا این عشق را به منصه ظهور برسانند.
 
بانوی بلند همت مشهدی از بدو تولد دچار معلولیت فیزیکی شدید است، او دختری است که فاقد توانایی راه رفتن و صحبت کردن است و قادر به نگه داشتن اجسام بطور محکم در دستش نمی باشد.
 
نقاش معلول مشهدی در دوران کرونا اثر جدیدی را خلق کرد
 
این هنرمند مشهدی توانمندی هایش را این روز ها با کمک به بیماران کرونایی به رخ می کشد؛ نقاشی های هنرمندانه او تا کنون حدود ۱۰۰ جایزه در جشنواره های داخلی و بین المللی کسب کرده است.
 
ملیحه بنائیان هنرمند ۳۸ ساله مشهدی که دچار معلولیت جسمی و حرکتی شدید است؛ درباره این معلولیت می گوید: به خواست خالقم معلول زاده شده ام، این راز الهی تا یک سالگی من مخفی ماند اما با هر بهار و بزرگ شدن من معلولیتم بیشتر نمایان می شد، اما من همیشه آن را یک موهبت الهی دانسته ام.
 
نقاش معلول مشهدی در دوران کرونا اثر جدیدی را خلق کرد
 
نگارخانه ای کوچک دستاورد دلی بزرگ

او با اشاره به اینکه نگارخانه اش را به تازگی راه اندازی کرده است, می افزاید: با استفاده از قرعه خانوادگی کوچکی که داشتیم و با کمک پدر و مادرم نگارخانه ای راه اندازی کردم.
 
این هنرمند با اشاره به هدفش از راه اندازی  نگارخانه ادامه می دهد: بخاطر نشان دادن توانمندی هایم در اوج ناتوانی و کمک به بیماران کرونایی تصمیم گرفتم که این کار را انجام دهم.
 
نقاش معلول مشهدی در دوران کرونا اثر جدیدی را خلق کرد
 
بنائیان بیان می کند: در ایام کرونا حدود ۶۰ تابلو با هدف فروش آن ها برای کمک به بیماران کرونایی نقاشی کرده ام و از مردم می خواهم در این کار خیر من را همراهی کنند.
 
او تصریح می کند: تاکنون توانسته ام یک عدد کپسول اکسیژن را به بیماران کرونایی هدیه کنم.
 
نقاش معلول مشهدی در دوران کرونا اثر جدیدی را خلق کرد
 
این هنرمند با بیان این که مردم می توانند از طریق حضوری یا غیر حضوری تابلو سفارش دهند تاکید می کند: در شرایط کرونا و برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهتر است خرید به صورت مجازی و غیر حضوری باشد، مردم می توانند تابلوی مورد نظر خودرا سفارش دهند و یا به صورت حضوری به آدرس: بلوار لادن، لادن دو ، کوچه اول سمت چپ پلاک نه بیایند.
 
بنائیان با اشاره به چاپ کتاب خودش با عنوان دنیای رنگارنگ ملیحه اظهای می کند: این کتاب به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده است و هدف من از نوشتن آن امید دادن به کسانی است که در اوج توانمندی نا امید شده اند.
 
نقاش معلول مشهدی در دوران کرونا اثر جدیدی را خلق کرد
 
او می افزاید: می خواهم با پر کردن خلا تنهایی ام از حیرت و سرگردانی فکری رها شوم، باید دانست وقتی به جستجوی پدیده ای بر می آیی دلیل آن این است که معتقد هستی و این اعتقاد خود آرامش به دنبال دارد من نیز در جستجوی پدیده ای به نام حقیقت بوده ام، حقیقتی که در من است و آن حقیقت چیزی نیست جز توانستن.
 
گزارشگر: مهلا جیرفتی
 
انتهای پیام//م.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار