بهره برداری از پروژه‌های سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر امام با حضور وزیر راه و شهرسازی

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی در بندر امام خمینی (ره) با حضور وزیر و راه و شهرسازی فردا انجام می‌شود.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری و عمرانی به ارزش ١۵ هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال با هدف توسعه روساخت‌ها و افزایش ظرفیت مجتمع بندری و ایجاد ارزش افزوده همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بهره‌برداری می‌رسند و عملیات اجرایی آنان آغاز می‌شود.

او با اشاره به رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه توسعه روساخت‌های بندری با بهره‌گیری از مشارکت بخش خصوصی افزود: به دنبال استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از مزیت‌های کم‌نظیر اقتصادی در این مجتمع بزرگ بندری، ١٠ پروژه سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ١٠ هزار میلیارد به بهره‌برداری می‌رسد یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

دریس بیان کرد: همچنین با هدف افزایش توان و ظرفیت اماکن بندری و ارتقای ضریب ایمنی ٨ پروژه عمرانی از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی با اعتباری معادل ۵ هزار و ٧٨٨ میلیارد ریال همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره‌داری رسیده و یا عملیات اجرایی آن‌ها نیز آغاز می‌شوند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه بهره‌برداری از ۴ باب انبار چند منظوره نگهداری کالا، مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، پایانه مکانیزه غلات شماره ٣ بندرامام خمینی (ره)، احداث ۲ خط کارخانه تصفیه روغن خوراکی از اهم پروژه‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مجتمع بزرگ بندری عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در تشریح پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی تعمیرات اساسی اسکله‌های ٣١ تا ٣۴، تعمیرات اساسی خطوط راه‌آهن داخلی محور B و سیلو، عملیات اجرایی لایروبی کانال دسترسی خورموسی و تثبت دایک برای استحصال پسکرانه اسکله ١ تا ۶، ایستگاه آتش‌نشانی اراضی پشتیبانی بندر امام خمینی (ره)، تأمین روشنایی بارانداز‌های خاکی و لایروبی در پایه اسکله‌های ٣٧ تا ٣٨ در محدوده بندر امام خمینی (ره) از جمله پروژه‌های عمرانی عنوان کرد که با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری می‌رسند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.