۱۵۰هزار مددجوی بهزیستی و کمیته امداد سمنان سهام عدالت دارند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان دارای سهام عدالت هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان در نشست بررسی وضعیت ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت استان سمنان به میزبانی استانداری درباره آخرین وضعیت سهام داران، تاکید کرد: تمامی افراد جامعه ما به نوعی با مجموعه اقتصاد دارایی، امور مالیاتی و زیر مجموعه‌های این نهاد در ارتباط هستند که می‌توان از این ظرفیت برای اطلاع رسانی به سهامداران برای ثبت نام و سجامی شدن استفاده کرد.

او با بیان اینکه بااطلاع رسانی مطلوب و مناسب در سطح استان، ثبت‌نام و سجامی شدن بیش از ۸۰ درصدی سهام‌داران سهام‌عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده، محقق می‌شود، افزود: دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی در بحث اطلاع رسانی برای افراد دارای سهام عدالت تحت پوشش خود که جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود، ورود جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان افزود: مجموعه امور مالیاتی، اقتصاد دارایی، بانک‌ها و کارگزاری‌های فعال در استان و سایر دستگاه‌های اجرایی که جامعه هدف گسترده دارند، می‌توانند با ارائه مشوق‌های مختلف، نسبت به ترغیب افراد برای ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنند.

سلامتی با بیان اینکه مزایای سجامی شدن و تبعات عدم ثبت نام در این سامانه، برای سهامداران سهام عدالت در استان هنوز تشریح و تبیین نشده و اطلاع رسانی مطلوب صورت نگرفته است که باید به این مساله ورود جدی و ویژه داشت، ابراز کرد: می‌توان طی هماهنگی، لیست روستاییان، عشایر و … را احصاء و موارد و ملزومات تبلیغی و اطلاع رسانی در راستای ترغیب به ثبت نام در این سامانه و تشریح مزایای آن برای افراد ارسال شود.

او افزود: سود حاصل از سهام عدالت برای برخی از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و همچنین روستاییان و عشایر عزیز، می‌تواند بخشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی این عزیزان را برطرف کند و ما وظیفه داریم تا برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حفاظت از منافع این افراد طرح جدی تدوین و به مساله به صورت ویژه ورود کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار