لیگ برتر فوتبال؛

پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان؛ جدال شاگردان یحیی با گاندو‌های اصفهانی/گل گهر - استقلال؛ نبرد استقلالی‌ها

هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان با برگزاری یک دیدار از روز سه شنبه ۹ دی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته نهم لیگ برتر فوتبال با برگزاری یک دیدار در روز سه شنبه ۹ دی ماه آغاز شده است. ۳ بازی در روز چهارشنبه ۱۰ دی ماه برگزار می‌شوند و باقی مسابقات ۱۱ روز بعد ادامه خواهند داشت. در این بین، هنوز زمان بازی تیم‌های پرسپولیس و مس رفسنجان از هفته نهم مسابقات مشخص نشده است. دلیل این بی نظمی در بازی‌های لیگ از طرف سازمان لیگ حضور تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا اعلام شده است.

در حالی که لیگ برتر فوتبال هفته نهم خود را آغاز کرده است، تیم فوتبال پرسپولیس ۵ بازی انجام داده است و دیدار‌های این تیم در هفته‌های ششم، هفتم و هشتم هنوز برگزار نشده اند. سازمان لیگ برای این که تعداد بازی‌های پرسپولیس را با باقی تیم‌ها برابر کند در برنامه ریزی‌هایش به بی نظمی خورده است و این باعث شده فاصله بین رقابت‌ها در یک هفته فوتبالی بسیار زیاد شود.

سرخ‌پوشان پایتخت روز پنجشنبه ۱۱دی ماه باید دیدار معوقه خود مقابل تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان را در ورزشگاه آزادی برگزار کنند.

نفت مسجد سلیمان- پیکان تهران/ چهارشنبه ۱۰ دی، ساعت ۱۵

مسجد سلیمانی‌ها با این که لیگ را خوب آغاز نکرده‌اند، اما در ادامه راه توانسته اند خودشان را در جدول بالا بکشند. نماینده شهر اولین‌ها در ۴ دیدار اخیر خود، موفق به کسب ۳ پیروزی شده است که این اتفاق باعث شده بتوانند از مکان سیزدهم تا ششم جدول بالا بیایند. پیروزی این تیم مقابل تیم‌های سپاهان و فولاد که جزء مدعیان قهرمانی هستند، نشان از یک تیم سخت کوش دارد که به راحتی تن به شکست نمی‌دهد. مسجد سلیمانی‌ها در ۸ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و با صدر جدول فقط ۲ امتیاز فاصله دارند. دیدار این هفته نماینده مسجد سلیمان، مقابل پیکان میانه جدولی می‌تواند جدول لیگ را دستخوش تغییر کند. این موقعیت به ظاهر خوب در شرایطی در تیم مسجد سلیمان ایجاد شده است که مجتبی حسینی، سرمربی این تیم بعد از پیروزی مقابل ماشین سازی اعلام کرده است اولین هدف تیم نفت مسجد سلیمان، ماندن در لیگ برتر است!

گل گهر - استقلال؛ نبرد استقلالی ها/ پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان؛ جدال شاگران یحیی با گاندو‌های اصفهانی

پیکان نیز جزء آن دسته از تیم‌هایی است که سخت شکست می‌خورد و تا به حال نیمی از بازی‌های خود یعنی ۴ دیدار از ۸ دیدار را با تساوی به اتمام رسانده است. شاگردان مهدی تارتار در این فصل، ۲ برد و ۲ شکست نیز در کارنامه دارند که این تیم را با ۱۰ امتیاز در مکان نهم جدول قرار می‌دهد. پیکانی‌ها ۸ گل دریافت کرده اند که عملکرد خوبی محسوب نمی‌شود و در طرف مقابل ۷ گل به ثمر رسانده اند که در این شرایط ضعیف گلزنی تیم‌های لیگ برتری، آمار بدی نیست. دیدار پیکان و مسجد سلیمان از این لحاظ که ۲ تیم در میانه جدول قرار دارند و اختلاف امتیازشان کم است و هر ۲ تیم سخت تن به شکست می‌دهد، می‌تواند بازی حساسی باشد.

گلگهر سیرجان- استقلال تهران/ چهارشنبه ۱۰ دی، ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه

بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته نهم بین ۲ تیم گل‌گهر و استقلال برگزار خواهد شد که علاوه بر حساسیت جدولی، از نظر تقابل یک سری از افراد با یکدیگر قابل توجه خواهد بود. امیر قلعه نویی در شرایطی باید به مصاف تیم سابقش یعنی استقلال برود که توانسته با تیم گل‌گهر خودش را به عنوان پدیده لیگ بیستم معرفی کند. تیم گل‌گهر سیرجان فصل قبل با تلاش بسیار موفق شد در لیگ برتر بماند، اما در این فصل با حضور به موقع قلعه نویی در این تیم و جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی و آغار هرچه زودتر تمرینات، نتایج بسیار خوبی کسب کرده است و در طول ۸ هفته سپری شده، بیشتر از هر تیم دیگری صدرنشین مسابقات بوده است. نماینده سیرجان با ۱۳ گل بهترین خط حمله مسابقات را به خود اختصاص داده است و موفق شده در اولین هفته مسابقات تیم سپاهان را با ۳ گل شکست دهد. گادوین منشا این روز‌ها در تیم گل‌گهر در اوج فوتبال خود قرار دارد و با به ثمر رساندن ۹ گل و دادن ۲ پاس گل تا به این جا تاثیرگذار ترین بازیکن مسابقات است. میلاد زکی پور، بهنام برزای و آرمین سهرابیان بازیکنان تیم گل‌گهر هستند که سابقه حضور در جمع آبی پوشان پایتخت را دارند، اما هیچ کدام دوران موفقی را در این تیم پشت سر نگذاشته‌اند. سهرابیان به علت اخراج در بازی قبل، نمی‌تواند در این دیدار حضور داشته باشد اما زکی‌پور و برزای ۲ دفاع چپ و راست تیم گل‌گهر که یکی از بهترین‌های لیگ تا به این جا بوده اند، انگیزه‌های زیادی برای این دیدار خواهند داشت.

گل گهر - استقلال؛ نبرد استقلالی ها/ پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان؛ جدال شاگران یحیی با گاندو‌های اصفهانی

انتظارات زیادی از تیم استقلال تهران به همراه محمود فکری وجود دارد. هواداران پر تعداد آبی پوشان پایتخت در این فصل از رقابت‌ها فقط از تیمشان قهرمانی می‌خواهند. تیم استقلال با ۷ بازی و ۱۲ امتیاز توانسته است خودش را در بالای جدول لیگ نگه دارد و در حال حاضر شرایط خوبی دارد. یکی از چالش‌هایی که این تیم با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تعداد بالای مصدومان است. شیخ دیاباته آقای گل فصل قبل یکی از غایبان بزرگ این روز‌های ترکیب استقلال است که ظاهرا به دیدار مقابل گل‌گهر نیز نخواهد رسید. شاگردان فکری در این فصل فقط یک بازی را با شکست به اتمام رسانده اند و تیم‌های ماشین سازی، مس رفسنجان و شهرخودرو مشهد را شکست داده‌اند. آبی پوشان در شرایطی هفته قبل مقابل تیم ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند که نماینده اصفهان تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش را به علت ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نداشت و این فرصت خوب برای استقلالی‌ها بود که نتوانستند از آن استفاده کنند.

تراکتور تبریز- شهرخودروی مشهد/ چهارشنبه ۱۰ دی، ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه

تیم فوتبال تراکتور تبریز در یک اتفاق ناگهانی دچار تغییر در کادر فنی خود شد. علیرضا منصوریان روز بعد از تساوی تیم مقابل فولاد در ورزشگاه یادگار امام با انتشار خبری از طرف باشگاه تراکتور از سمت خود برکنار شد. بعد از این تصمیم که توسط مالک باشگاه اتخاذ شد، مسعود شجاعی به عنوان سرمربی موقت در این تیم شروع به کار کرد که توانست در ۲ دیدار پیروز شود، اما تراکتوری ها هفته قبل مقابل صنعت نفت آبادان شکست خوردند. سرخ‌پوشان تبریز از ۸ بازی ۱۲ امتیاز کسب کرده اند و در مکان پنجم لیگ برتر حضور دارند.

گل گهر - استقلال؛ نبرد استقلالی ها/ پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان؛ جدال شاگران یحیی با گاندو‌های اصفهانی

تیم فوتبال شهرخودرو با هدایت مهدی رحمتی روز‌های خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با توجه به عملکرد خوب این تیم در چند فصل گذشته، هواداران مشهدی انتظارات زیادی از این تیم دارند که تا الان برآورده نشده است. ظاهرا مهدی رحمتی و حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو رابطه‌ خوبی دارند و از رحمتی حمایت می‌شود. آن‌ها در مورد یک برنامه ریزی ۳ ساله صحبت می‌کنند که در سال آخر نتیجه خواهد داد و از هواداران طلب صبر دارند. اما احتمال دارد با نتایجی که کسب شده است این تیم تا انتهای فصل یکی از گزینه‌های سقوط باشد. شهرخودرو از ۸ بازی خود ۸ امتیاز کسب کرده است و در مکان سیزدهم جدول قرار دارد.

پرسپولیس تهران- ذوب‌آهن اصفهان / پنجشنبه ۱۱ دی، ساعت ۱۵

دیدار معوقه تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و ذوب‌آهن اصفهان، پنجشنبه ۱۱ دی ماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

نیم فصل اول بیستمین دوره از لیگ برتر فوتبال در شرایطی از نیمه گذشته است که برنامه برگزاری بازی‌ها به علت حضور تیم فوتبال پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا دچار بی نظمی و ناهمگنی شده است.

حال سرخ‌پوشان باید بازی‌های معوقه خود را برگزار کنند تا تعداد بازی‌های تیم‌ها در جدول برابر شوند و جدول شکل درستی به خود بگیرد.

پرسپولیسی‌ها روز پنج‌شنبه ۱۱ دی در ورزشگاه آزادی و راس ساعت ۱۵ باید به مصاف تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان بروند. این بازی از هفته ششم مسابقات جا مانده است که دلیل لغو آن ابتلای بازیکنان ذوب‌آهن به ویروس کرونا اعلام شده بود.

جالب این است که دیدار این تیم در هفته پنجم مقابل شهرخودرو در شرایطی برگزار شد که تعداد کرونایی‌های ذوب‌آهن بیشتر بود. دلایل لغو این دیدار همچنان مورد بحث است.

قرمز‌های پایتخت بعد از این که در کسب مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ناکام ماندند، حال به دنبال ادامه روند قهرمانی‌های خود در لیگ برتر هستند و در طرف مقابل تیم ذوب‌آهن روز‌های بحرانی را پشت سر می‌گذارد و به دنبال نجات خود از انتهای جدول مسابقات است.

شاگردان یحیی گل محمدی در اولین بازی لیگ بعد از فینال آسیا، در شهر قائمشهر و ورزشگاه شهید وطنی در شرایطی مهمان تیم نساجی بودند که این دیدار زیر بارش شدید باران برگزار شد و چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی تبدیل به یک آبگیر شده بود. با این که بازی روی آن زمین برای تیم پرسپولیس بسیار سخت بود، اما تیم تهرانی بار دیگر نشان داد همچنان در مسابقات لیگ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به راحتی تن به شکست نمی‌دهد. این دیدار با نتیجه یک - یک به اتمام رسید.

گل گهر - استقلال؛ نبرد استقلالی ها/ پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان؛ جدال شاگران یحیی با گاندو‌های اصفهانی

شاگردان رحمان رضایی بعد از برگزاری ۷ بازی، هنوز موفق به کسب پیروزی نشده اند و تیمشان با چالش‌های سختی رو به رو شده است. آن‌ها تنها تیم لیگ برتری هستند که ویروس کرونا در بین بازیکنان به شکل گسترده‌ای شیوع پیدا کرد و در ۳ بازی اخیرشان چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتند. فوتبال دوستان سال‌های نه چندان دوری را به خاطر دارند که گاندو‌های اصفهانی یکی از نمایندگان ثابت فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودند و حتی به فینال این رقابت‌ها نیز راه یافتند، اما این تیم در لیگ بیستم دوران بدی را تجربه می‌کند و هواداران این تیم امیدوارند هرچه زودتر شرایط این تیم به ثبات برسد.

در شرایطی که برخی از تیم‌های حاضر در لیگ، نهمین بازی خود را نیز انجام داده اند، تیم فوتبال پرسپولیس ۵ بازی برگزار کرده و موفق به کسب ۹ امتیاز شده و در مکان یازدهم جدول قرار دارد. این تیم هنوز شکست نخورده و با یگ گل خورده، بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد. البته با احتساب این موضوع که بازی‌های کمتری داشته است. با توجه به اختلاف کم امتیازات بین تیم‌های حاضر در جدول لیگ، سرخ‌پوشان می‌توانند با کسب امتیازات لازم از بازی‌های معوقه، خود را به بالای جدول و حتی صدر برسانند.

تیم ذوب‌آهن با ۵ تساوی و ۲ باخت در ۷ بازی و با ۵ امتیاز در مکان پانزدهم جدول قرار دارد و بازیکنان این تیم اصفهانی می‌توانند با پیروزی مقابل پرسپولیس شرایطشان را کمی بهبود بخشند. نگاهی به ۲ بازی آخر این تیم مقابل تیم استقلال همیشه مدعی و تیم گل‌گهر صدرنشین که با تساوی به اتمام رسیده اند، نشان می‌دهد این تیم چندان راحت شکست نمی‌خورد و می‌تواند در لیگ امتیازات را جبران کند. البته شاگردان رضایی قطعا این موضوع را می‌دانند که بازی کردن مقابل قهرمان ۴ فصل اخیر لیگ، در ورزشگاه آزادی برای هیچ تیمی آسان نخواهد بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس:

حامد لک، مهدی شیری، حسین کنعانی زادگان، سید جلال حسینی، سعید آقایی، احمد نورالهی، میلاد سرلک، سیامک نعمتی، احسان پهلوان، وحید امیری، مهدی عبدی

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

شهاب گردان، وحید محمد‌زاده، عبداله حسینی، قاسم حدادی‌فر، میلاد جهانی، علی داشتی، دانیال مومنی، مهرداد قنبری، دارکو بیدوف، فرشاد محمدی‌مهر، محمد سلطانی‌مهر

داور وسط: بیژن حیدری


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۹
خواب دیدی خیر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
گودرز کبیر
۱۲:۱۰ ۱۰ دی ۱۳۹۹
استقلال با اختلاف لمتیاز عجیب غریبی امسال قهرمانه میشه
آخرین اخبار