خدمات سردار سلیمانی برای تامین امنیت جهان اسلام غیرقابل انکار است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی فراملی و فراسرزمینی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیت‌الله شیخ جواد مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت : گواه روشن این مدعا، برگزاری مراسم یادبود مختلف برای این شهید والامقام در کشور‌هایی نظیر عراق، سوریه و دیگر کشور‌های جهان است که همه این مراسم و عرض ارادت‌ها به خاطر این بوده که سردار سلیمانی همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را دوست می‌داشت و به آنان عشق می‌ورزید.

او اضافه کرد: سردار سلیمانی در راه دفاع از پرچم اسلام و مقدسات اسلامی تلاش وصف ناپذیری داشت و زحماتی که ایشان برای پاسداری از حرم حضرت زینب (س) و مردم سوریه کشید، از ذهن و خاطر مردم سوریه هرگز فراموش نمی‌شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: علاوه بر آن، ایشان در دفاع از حرم مطهر اهل بیت (ع) و همچنین دفاع از مقدسات مردم عراق با تمام توان به مقابله با دشمنان پرداخت.

آیت الله شبستری، به نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت بین نیرو‌های مبارز کشور‌های مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: در شرایطی که مجاهدان در افغانستان، پاکستان، سوریه و دیگر کشور‌ها برای مبارزه تشکیل شده بودند، برای کنار هم قرار گرفتن نیاز به مدیریتی جامع داشتند که این تیم عملیاتی را هماهنگ کند بنابراین سردار سلیمانی با تفکری فرامرزی توانست بین این نیرو‌ها وحدت ایجاد کرده و آنان را سازماندهی کند.

او با بیان اینکه ایمان، تقوا، شهامت، شجاعت، قدرت فرماندهی، سیاست و ذکاوت از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود، گفت: نابودی جریان تکفیری داعش از جمله نتایج مهم مبارزات این سردار شهید بود که باعث شد داعش جرات حضور در ایران را نداشته باشد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری به ولایتمداری سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: ترویج سبک زندگی این شخصیت والامقام در حقیقت ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع) است، زیرا ایشان در تاسی از ولایت فقیه، پیرو راه ائمه اطهار (ع) بود و در این مسیر نیز به شهادت رسید.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.