رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز:

مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می‌شود

دهقانی طراحی نشان هویت بصری شیراز را الزامی برای متمایزکردن فرهنگ این شهر از دیگر شهر‌های دنیا دانست و گفت: این نشان، نقش مؤثری در انتقال ارزش‌های والای فرهنگی و هویتی ایفا خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سولماز دهقانی یکی از عوامل اساسی شکل‌دهی و معنابخشی به مناظر شهری را موضوع "هویت" دانست و عنوان کرد: هویت عاملی است که می‌توان از طریق آن شهر‌ها و مناظر شهری را از یکدیگر متمایز کرد.

او با بیان اینکه هویت شهری ریشه در فرهنگ، رسوم و حس مکان دارد، افزود: در واقع هویت شهری ذهنیت و استنباط شهروندان از شهر را معنا می‌بخشد و از همین رو است که انسان‌ها در مواجهه با نماد‌ها و نشانه‌های یک فرهنگ، به‌صورتی ناخودآگاه از مضامین نهفته در نماد‌های فرهنگی برخوردار می‌شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همانگونه که استفاده از نماد‌های بصری در آثار اسطوره‌ای، ملی و مذهبی کاربرد داشته است، طراحی نشان هویت بصری شیراز نیز زمینه تقویت هویت و فرهنگِ شهری را تقویت کند و موجب وحدت و هماهنگی در طراحی سیما و مناظر آن شود.

دهقانی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شهرداری شیراز را به‌منظور برگزاری مسابقه طراحی نشان هویت بصری در همین راستا برشمرد و اضافه کرد: مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز به‌زودی برگزار خواهد شد و این جشنواره با داوری داوران ملی و بین‌المللی به سرانجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار