تاکید سفارت آمریکا در کابل بر حفظ امنیت خبرنگاران در افغانستان

سرپرست سفارت آمریکا در کابل با نمایندگان رسانه‌ها، نهادهای حامی رسانه‌ها و دیپلمات های خارجی مقیم کابل دیدار کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، راس ویلسون، سرپرست سفارت آمریکا در کابل در صفحه تویتر خود نوشت که در پی حملات هدفمند اخیر در هلمند، غزنی، ننگرهار و کابل که به گفته وی منجر به خاموش ساختن صداهای با حرمت در رسانه‌های افغانستان شد، او با نمایندگان رسانه‌ها، نهادهای حامی رسانه‌ها و دیپلمات های خارجی مقیم کابل دیدار کرده است.

ویلسون گفت که هدف این دیدار این بود تا نمایندگی‌های دپلماتیک آمریکا و سایر کشورها در کابل، از زبان خود رسانه‌ها و نهاد‌های حامی رسانه‌ها در مورد تهدید‌هایی که با آن روبرو هستند بشنوند.

سرپرست سفارت آمریکا در کابل اضافه کرد که در این دیدار درباره استراتژی تامین امنیت خبرنگاران و کمک به آن عده خبرنگاران که زندگی شان با خطر مواجه است گفتگو شد.

راس ویلسون گفت که دست اندرکاران رسانه‌ها در افغانستان در گزارش دهی در مورد شفافیت و پاسخگویی، از خود شجاعت چشمگیر نشان می دهند.

وی با ابراز حمایت آمریکا از رسانه های افغانستان همچنین از هشتگ «خبرنگاران را هدف قرار ندهید» در پیام توئیترش استفاده کرده است.

گفتنی است که سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی، افغانستان را در فهرست ۵ کشور مرگبار برای خبرنگاران معرفی کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.