۴۰۳ عدد تبلت برای دانش‌آموزان استثنایی کردستان تهیه می‌شود

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: براساس تفاهم نامه منعقده بین سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و آموزش و پرورش کردستان، ۴۰۳ عدد تبلت برای دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه این استان تهیه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تعطیلاتی که بر اثر شیوع ویروس کرونا به مدارس تحمیل شده و استفاده از آموزش‌های مجازی، فصل تازه‌ای در امر آموزش ایجاد کرده و در این میان دانش‌آموزانی هستند که بدلیل نبود امکانات لازم، از دروس خود عقب می‌مانند.

او افزود: یکی از الزامات آموزش در فضای مجازی داشتن گوشی تلفن همراه و یا تبلت است تا معلمان بتوانند با دانش‌آموزان خود ارتباط دوسویه داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: دانش آموزان زیادی در مدارس استثنایی استان، گوشی تلفن همراه و یا تبلت نداشتند که نیاز آنان از سوی خانواده‌هایشان تامین شد، اما تعدادی نیز هستند که به علت نداشتن توان مالی خانواده، توانایی خرید گوشی و یا تبلت را ندارند و این مانعی برای برخورداری آن‌ها از آموزش مجازی است.

او تاکید کرد: در این راستا و بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امضا شد، ۴۰۳ عدد تبلت برای این دانش‌آموزان تهیه خواهد شد.

رنجبر بیان کرد: براساس این تفاهم‌نامه ۵۰ درصد اعتبار خرید این تعداد تبلت توسط آموزش و پرورش استثنایی کشور و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط استان تامین خواهد شد.

گفتنی است؛در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.