با بی‌ اشتهایی بیماران کرونایی چه کنیم؟

مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: بی‌اشتهایی یکی از مهم ترین علائم بیماران مبتلا به کرونا است که مقابله با آن نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سمانه یوسفی‌مقدم مسئول واحد بهبود تغذیۀ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این‌که برنامه‌ریزی درست غذایی و توجه به مواد مغذی یکی از مهمترین راهکار‌های رفع بی‌اشتهایی در بیماران کرونایی است، گفت: یکی از علل بروز کم‌اشتهایی در بیماران کرونایی کم آبی است، مخصوصا در سالمندان که تشنگی در آن‌ها کمتر احساس می‌شود؛ در این موارد باید با مصرف مناسب مایعات، آب کافی به بدن بیمار رسانده شود.

او از پروتئین‌ و ویتامین‌ها به‌عنوان مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن نام برد و افزود: باید سعی کرد غذا‌ها را از پروتئین با اضافه کردن گوشت چرخ کرده،  پودر شیر خشک،  پنیر رنده شده و تخم‌مرغ رنده شده غنی ساخت و از سبزیجات برای غنی‌سازی غذا‌ به ویتامین‌ها استفاده کرد.
 

بیشتر بخوانید


مسئول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: رژیم غذایی مناسب یک اصل مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا است و درخواست می کنم مردم با مشورت کارشناسان تغذیه از رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.

انتهای پیام//ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار