روسیه سفیر انگلیس را احضار کرد

وزارت خارجه روسیه با احضار سفیر انگلیس او را از قرار گرفتن نام شماری از اتباع این کشور در فهرست سیاه ورود به روسیه مطلع کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اتباع انگلیسی دیگری را به فهرست سیاه ممنوعیت ورود به این کشور افزوده است.

وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد سفیر انگلیس به این وزارتخانه فراخوانده شده و از قرار گرفتن نام شماری از اتباع این کشور در فهرست سیاه ورود به روسیه مطلع شده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: به سفیر انگلیس اطلاع داده شد که در پاسخ به اقدامات غیرسازنده و غیردوستانه مقامات انگلیس، در ارتباط با اعمال محدودیت‌های غیرقابل قبول و بی اساس علیه شهروندان روسیه به بهانه ارتباط ادعایی آن‌ها با حادثه الکسی ناوالنی، بر اساس اصل اقدام متقابل در مورد گسترش فهرست اتباع انگلیسی، که از ورود به خاک این کشور منع شده اند، تصمیم گرفته شد.

فهرست جدید تحریمی روسیه شامل افرادی می‌شود که در فعالیت‌های تحریمی ضد روسیه نقش داشته اند. دبورا برونرت، سفیر انگلیس در مسکو نیز ساعاتی پیش به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد.

 پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه سفرای کشور‌های فرانسه، آلمان و سوئد را به دلیل تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده مسمومیت الکسی ناوالنی احضار کرده بود.

اتحادیه اروپا در ماه اکتبر با اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ فرد و یک نهاد روس به دلیل آنچه دست داشتن در مسمومیت رهبر مخالفان روسیه خوانده شد، موافقت کرد. این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و نیز ممنوعیت سفر به کشور‌های عضو این اتحادیه می‌شود و از چند روز دیگر به طور رسمی قابل اجراست.

شهریور سال جاری ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد که این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و مسکو بار‌ها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار