سردار حجازی مطرح کرد؛

پرونده ترور سردار سلیمانی در عراق در آستانه صدور

جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: یک دادخواست حقوقی ۲۶۰ صفحه‌ای دریافت خسارت معنوی ناشی از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی به وکالت از خانواده شهدای مدافع حرم مطرح شده است.

پرونده ترور سردار سلیمانی در عراق در آستانه صدور رای قرار داردبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرتیپ پاسدار محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس در جلسه پیگیری حقوقی و قضائی پرونده ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و همراهانش با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این مجموعه برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی اظهار کرد: بعد از جمع آوری اسناد و مدارک، سه تیم تخصصی در عراق و سوریه و لبنان برای تحقیقات و بررسی‌های اولیه تشکیل شد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، ۴ هزار برگ مدرک و سند درباره ترور و عوامل آن تحویل دادستانی شد و در عراق نیز یک شورای سیاست گذاری و کارگروه اجرایی با تمرکز بر پرونده ترور شهید ابومهدی المهندس تشکیل شد که ۳۴ برنامه اجرایی تصویب شد و در دستور قرار گرفت که با این اقدامات و پیگیری‌ها، پرونده در عراق در آستانه صدور قرار دارد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به ملاقات مقامات ارشد سپاه قدس با مسئولان عراقی از جمله نخست وزیر و رئیس شورای عالی قضائی این کشور گفت: پس از طرح شکایت در دادستانی تهران و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، ۲ شکایت کیفری دیگر نیز از طرف سپاه و خانواده شهدا مطرح شده است.


بیشتر بخوانید

روند پیگیری ترور سردار سلیمانی با قدرت در حال انجام است/ هر سه قوه روند پرونده را دنبال می‌کنند


سردار حجازی همچنین خاطرنشان کرد: یک دادخواست حقوقی ۲۶۰ صفحه‌ای به پیوست ۱۰۰۰ صفحه سند و مدرک برای دریافت خسارت معنوی ناشی از ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی به وکالت از خانواده شهدای مدافع حرم مطرح شده است.

در ادامه نشست، محسن بهاروند معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه با ارائه گزارشی از اقدامات این وزارتخانه برای پیگیری حقوقی و قضائی ترور شهید سلیمانی از سوی این وزارتخانه، انجام بیش از ۵۰۰ ملاقات، ارسال ۲۰۰ یادداشت برای کشور‌ها به منظور افشای ماهیت تروریستی بودن این اقدام و درخواست برای پیگیری حقوقی موضوع را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

وی همچنین به ارسال ۵ یادداشت حقوقی برای دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت اشاره کرد که به عنوان سند رسمی این سازمان منتشر و در نهایت به محکومیت اقدام تروریستی آمریکا از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل منجر شده‌اند که این جنایت را نقض آشکار حقوق بین‌الملل اعلام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار