وزیر جهاد کشاورزی: رشد ۲۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علی‌رغم مشکلات اقتصادی کرونا و کاهش صادرات کالاها٬ هم‌چنان صادرات محصولات کشاورزی ایران با رشد ۲۲ درصدی رتبه بسیار خوبی را داراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، کاظم خاوازی عصر امروز در بدو ورود به بجنورد در جمع خبرنگاران گفت : خراسان شمالی یک استان پر اهمیت در طیف کشاورزی است و می‌توان در این استان انواع محصولات و رشته‌های مرتبط با کشاورزی و دامپروری را مشاهده کرد.

او افزود: یکی از ویژگی‌های شاخص خراسان شمالی وجود اضلاع مختلف کشاورزی٬ زراعت٬ باغبانی و دامپروری است. در نوغان‌داری خراسان شمالی از استان‌های بسیار مهم است.

خاوازی گفت: اولین هدف از این سفر دیدار کشاورزان و نمایندگان آنان و رفع مشکلات احتمالی و افتتاح پروژه‌هایی است که می‌تواند به توسعه کشاورزی خراسان شمالی کمک کند.


بیشتر بخوانید 


وزیر جهاد کشاورزی افزود : یکی از نکات این استان ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب برای توسعه گیاهان دارویی است. هم‌چنین زیرساخت‌های آبیاری نوین در خراسان شمالی بسیار مورد تاکید است. البته خراسان شمالی از نظر گلخانه دارای عقب ماندگی‌هایی است که باید جبران شود.

خاوازی ادامه داد: در توسعه کشت زمین‌های شیب‌دار در خراسان شمالی باید اقداماتی انجام شود چرا که ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد. مشکلات دامداران سبک هم در این سفر بررسی خواهد شد. در خراسان شمالی به صورت الگویی کشت گیاه کاملینا آغاز شده که این گیاه یکی از دانه‌های روغنی است که اگر پاسخ دهد در سایر نقاط هم کاشته خواهد شد و ضریب خودکفایی کشور را به روغن و دانه‌های روغنی افزایش خواهد داد.

او با بیان اینکه بخش کشاورزی هم‌چنان در کشور دارای رشد ارزش افزوده است٬ افزود: جدیدترین خبر بخش کشاورزی این است که بخش کشاورزی هم‌چنان از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و در دوران کرونایی هم ۴.۴ رشد داشته که نسبت به ۹ ماهه پارسال بیش از ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن صادرات بخش کشاورزی داشتیم که بین ۲۰ تا ۲۲ درصد این رقم افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.