تاکید گوترش بر لزوم تشکیل کمیته نظارت بر آتش‌بس لیبی

دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر تشکیل کمیته نظارت بر آتش‌بس لیبی، خواستار رعایت محدودیت و تحریم تسلیحاتی لیبی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد انفجار در فرودگاه عدن، را محکوم کرد.

وی در ادامه خواستار تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر توافق آتش‌بس در لیبی شد و با ارسال نامه‌ای به اعضای شورای امنیت، پیشنهادی را مبنی بر تشکیل گروهی بین‌المللی با هدف نظارت بر آتش‌بس در لیبی مطرح کرد و خواستار رعایت محدودیت و تحریم تسلیحاتی لیبی از سوی تمام طرف‌های عضو و مرتبط با سازمان ملل شد.

این کمیته به درخواست گوترش باید شامل مسئولان غیرنظامی و نظامی سابق از گروه‌های منطقه‌ای همانند اتحادیه‌های آفریقا، اروپا و عرب باشد.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین در این نامه آورده است که؛ در تاریخ ۲۳ اکتبر طرفین درگیر در لیبی به توافقی برای آتش‌بس در نشست ژنو دست یافته اند که با توجه به این امر مصر هستند از نیرو‌های خارجی مسلح دوری کنند.

گوترش با تاکید بر اینکه تمام اعضای سازمان ملل و سازمان‌های منطقه‌ای را به حمایت از عملیاتی‌سازی مکانیسم آتش‌بس تشویق می‌کنم، افزود: از تمام ذی‌نفعان ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی درخواست می‌کنم تا به بند‌های توافق آتش‌بس پایبند بوده و از اجرای بدون وقفه آن اطمینان یابند.

برخی منابع خبری روز چهارشنبه از وقوع انفجار و تیراندازی در فرودگاه بین المللی عدن در زمان ورود اعضای دولت جدید یمن وابسته به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور خبر دادند.

ساعاتی پس از وقوع این حادثه، منابع یمنی اعلام کردند انفجاری دیگر در نزدیکی کاخ معاشیق که دولت یمن پس از هدف گرفته شدن فرودگاه عدن به آنچه انتقال یافته بود، به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: گوترش ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار