مدیرکل کمیته امداد استان سمنان:

۲۸۹خانوار زندانی استان سمنان از کمک‌های کمیته امداد بهره‌مند شدند

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه حمایت از خانواده‌های زندانیان کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد، گفت: ۲۸۹خانوار زندانی استان از کمک‌های کمیته امداد بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۸۹ خانوار زندانی استان سمنان از کمک‌معیشت و حمایت‌های مالی کمیته امداد بهره‌مند شدند، ابراز داشت: با توجه به اینکه حمایت از خانواده‌های زندانیان کاهش آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد لذا تداوم این رویه در دستور کار است.

او ضمن بیان اینکه طی بازه مذکور بالغ‌بر ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب‌های بلاعوض و قرض‌الحسنه برای گره‌گشایی از مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان پرداخت‌شده است، افزود: کمک به اشتغال این خانوارها و توانمندسازی آن‌ها ازجمله رویکردهایی که در کمیته امداد دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه خیران می‌توانند نقش مهمی در گره‌گشایی مشکلات خانواده‌های نیازمند ایفا کنند، ابراز داشت: به همت همین نیکوکاران علاوه بر آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ۲۸۷ نوعروس تحت حمایت کمیته نیز از ابتدای سال جاری تاکنون راهی خانه بخت شدند.

مسعودیان راد بابیان اینکه طرحی به نام جشن پایان نیازهای ضروری ایتام در دهه فجر امسال در کمیته امداد کلید خورده است، در ادامه تصریح کرد: تاکنون ۸۵ درصد نیازهای ضروری ایتام در جشنواره توانمندی تأمین و برطرف شده است که این مهم می‌طلبد تا خیران در این راه نیز پیش‌قدم شده و دست یاری کودکان ایتام و نیازمندان را به گرمی بفشارند.

او بابیان اینکه خیران و نیکوکاران می‌توانند به روش غیرمستقیم نیز به نیازمندان کمک کنند، افزود: در این راستا به‌زودی تلفن گویا جایگزین پرداخت صدقه به روش سنتی می‌شود که اجرای فاز نخست آن در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خواهد بود.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.