رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: طی امسال، ۱۶۱ هزار راس بز و گوسفند در این شهرستان علیه بیماری‌های آبله بزی و گوسفندی واکسینه شدند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۱۶۱ هزار راس دام سبک در این شهرستان علیه بیماری آبله مایه کوبی شدند که از این تعداد ۱۴۰ هزار راس علیه آبله گوسفندی و ۲۱ هزار راس آبله بزی است.

آغاز افزود: آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی بسیار واگیر، شدید و اغلب کشنده است و این بیماری به دلیل درصد واگیری زیاد و ایجاد تلفات و خسارات اقتصادی، حائز اهمیت است.

او ادامه داد: این بیماری می‌تواند از طریق تماس مستقیم بین دام‌ها در دامداری‌ها، از دام آلوده به دام‌های سالم گله منتقل شود.

این مقام مسئول در مهاباد اذعان کرد: بیماری آبله در اکثر اوقات با بثورات جلدی در اطراف دهان، صورت و نواحی کم موی بدن، تب، درگیری دستگاه تنفسی، جراحات احشایی و گاهی سقط جنین خود را نشان می‌دهد.

آغاز از دامداران درخواست کرد با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تردد، نیرو‌های دامپزشکی برای خدمات‌رسانی آماده انجام وظیفه هستند لذا با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را به عمل آورند.

او یادآور شد: دامداران در صورت هرگونه سوالی در مورد اجرای این طرح و بروز احتمال بیماری در جمعیت دامی خود می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ با شبکه دامپزشکی مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.