روسیه و ترکیه مرکز مشترک نظارت بر آتش بس قره باغ را افتتاح کردند

بنابر اعلام رسانه‌های ترک زبان، مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس در قره باغ افتتاح شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه یک مرکز کنترل بر آتش بس قره باغ را به طور مشترک با روسیه افتتاح کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز پنج شنبه ضمن اعلام این خبر به نیرو‌های ارمنستانی توصیه کرد از اشتباهاتی که موجب نقض آتش‌بس در قره باغ می‌شود، پرهیز کنند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین خطاب به نظامیان این کشور که در مرکز مشترک ترکیه و روسیه برای مشارکت در نظارت بر آتش بس حضور دارند، حضور آن‌ها در قره باغ را مدال افتخاری دانست که نشانگر اهمیت سطح روابط با آذربایجان است.

وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد: آنکارا تلاش‌های مستمری را برای دفاع از حقوق برادران آذربایجانی خود صورت می‌دهد. حلوصی آکار که به مناسبت افتتاح مرکز مشترک نظارت بر آتش بس قره باغ در منطقه حضور دارد، گفت این مرکز مشترک بر آتش بس نظارت خواهد کرد و سربازان ترک آماده انجام وظیفه هستند.

درگیری‌های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، ۲۷ سپتامبر آغاز شد. جمهوری آذربایجان گفته بود نیرو‌های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره‌باغ شلیک کرده‌اند و سبب شده‌اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره‌باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می‌کردند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار