نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد:

پایانه صادراتی جنوب، پایان امسال به بهره برداری می‌رسد

اعظمی گفت: یکی از زیر ساخت‌های اصلی صادرات در جنوب کرمان، پایانه صادراتی است که تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

ذبیح الله اعظمی نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با توجه به اینکه جنوب کرمان یکی از مناطق مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود و سالانه حدود ۵ میلیون تن محصول کشاورزی در این منطقه تولید می‌شود، برنامه ریزی کردیم که اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جنوب کرمان حضور پیدا کنند.

او افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی در طی یازدهمین دوره از مجلس شورای اسلامی، برای اولین به جنوب کرمان سفر کردند.

اعظمی تصریح کرد: اعضای این کمیسیون در این بازدید، کمیته آب، چالش آب هلیل رود، بررسی آب سد جیرفت و چاه‌های مجاز و غیر مجاز و تعیین تکلیف چاه‌های فرم شماره یک در جنوب کرمان را بررسی می‌کنند.

او بیان داشت: با حضور کمیته امور دام نیز مسایل دام، دامپروری، آبزیان، کشتار گاه صنعتی و مرغداری‌های صنعتی بررسی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صادرات در جنوب کرمان گفت: روزانه ۱۹ هزار کامیون، تریلر بالای ۲۰ تن وارد بازار فودسیتی مسکو می‌شود که از این میزان حدوداً نیم درصد سهم جنوب کرمان است.

اعظمی افزود: باتوجه به مشکلات صادرات محصولات در جنوب، نیاز داریم، زیر ساخت‌های اصلی را برای صادرات محصولات کشاورزی به بازار‌های اوراسیا بویژه روسیه فراهم کنیم.

او تصریح کرد: یکی از زیر ساخت‌های اصلی صادرات محصولات کشاورزی، پایانه صادراتی است که مورد بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی قرار گرفت.

اعظمی بیان داشت: پایانه صادراتی جنوب، ۸ سال قبل شروع به کار کرده، اما متاسفانه هنوز به بهره برداری نرسیده است که با پیگیری لازم تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد که کمک بسیار بزرگی به کشاورزی جنوب است.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان استمهال وام‌های کشاورزی است که در این سفر معاون بانک کشاورزی برای بررسی و حل این مورد در جلسه حضور دارند.

اعظمی افزود: در این سفر، مشکل اسناد اراضی کشاورزان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: آنچه از این بازدید مصوبه و جمع بندی می‌شود، بعد از یک ماه با حضور استاندار کرمان در کمیسیون کشاورزی پیگیری می‌شود.

پایانه صادراتی گلشن آرای ارم یکی از طرح‌های مهم اقتصادی در جنوب کرمان است، در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از این طرح، مسلم مروجی فرد رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: پایانه صادراتی با ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی ۱۷۰ نفر درحال ساخت است.

او به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه اشاره کرد و افزود: پایانه صادراتی ظرفیت تولید ۶۷ هزار و ۲۰۰ تن محصول کشاورزی را داراست و با راه اندازی این پایانه کمک بزرگی به کشاورزی منطقه می‌شود.

اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات کشاورزی به مدت دو روز در جنوب کرمان حضور دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.