مصرف غیرمجاز ۹۵ میلیون مترمکعب آب در کردستان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سالانه حدود ۹۵ میلیون مترمکعب آب از طریق چاه‌های غیرمجاز در کردستان برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن‌پورمعاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: تا پایان سال ۹۸ حدود هفت هزار حلقه چاه آب غیرمجاز در استان شناسایی و اطلاعات مربوط به آن گردآوری شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ فقره مجوز بهره‌برداری از چاه آب در کردستان صادر شده است، افزود: سیاست اصلی این شرکت حفاظت از منابع آبی به ویژه در شرق استان است و با حفر چاه غیرمجاز به شدت برخورد می‌شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: نصب کنتور‌های آب و برق راهکاری هوشمند برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها، بسترساز کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی و موجب مصرف بهینه منابع آبی استان است.

مومن‌پور بر لزوم استفاده صحیح از آب‌های زیرزمینی به ویژه در مناطق شرقی استان تاکید کرد و گفت: برداشت غیر اصولی از سفره‌های آب زیرزمینی موجب تغییرات فیزیکی در آبخوان‌های استان می‌شود که این تغییرات غیرقابل جبران است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب شرب ، چاه غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.