بهبود کیفیت محصولات کشاورزی در گرو آموزش و مکانیزاسیون

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از مهمترین سیاست گذاری‌های شبکه تعاون روستایی، آموزش بهره‌برداران، کشاورزان و دامداران است که به منظور بهبود کیفیت انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج ناصری مقدم مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از مهمترین سیاست گذاری‌های شبکه تعاون روستایی، آموزش بهره‌برداران، کشاورزان و دامداران است که به منظور بهبود کیفیت انجام می‌شود و در همین جهت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر-روز برنامه‌های آموزشی تخصصی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در سطح استان ارائه شده است. 

او افزود: این دوره‌های آموزشی در مورد کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مختلف و نیز محصولات باغی استان به ویژه در زمینه‌های تست انگور و گیاهان دارویی و همچنین مکانیزاسیون، آبیاری تحت فشار و صنایع تبدیلی و مدیریت مزرعه و در خصوص فعالیت‌های حوزه‌های تشکل‌های شبکه تعاون روستایی انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از دوره‌های آموزشی انجام گرفته در حوزه توانمندسازی زنان روستایی و تعاونی‌های تولید و شرکت‌های سهامی زراعی و نظام‌های بهره‌برداری استان بوده است که از این میزان پنج هزار نفر-روز آموزش برای شرکت‌های تعاونی روستایی کشاورزی و زنان روستایی بوده است.

ناصری مقدم بیان کرد: ۲ هزار و ۲۶۵ نفر-روز از این آموزش‌ها برای نظام‌های بهره‌برداری و ۲ هزار و ۹۸۰ نفر - روز نیز برای کشاورزان و بهره‌برداران عضو نظام صنفی خراسان رضوی بوده است.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار