آیت الله خاتمی؛

انقلاب و انقلابی گری خط قرمز سردار سلیمانی بود

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به بیان ابعاد مختلف شخصیت سردار سلیمانی بر اساس فرمایشات حضرت آقا پرداخت و گفت: این شهید والامقام ذوب در انقلاب و به شدت انقلابی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان در یادواره شهدای عشایر استان کرمان که با جمعیت محدودی در نمازخانه سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و سید الشهدای مقاومت، سردار سلیمانی گفت: این سردار بزرگ و والامقام، آنقدر به حضرت زهرا (س) ارادت داشت که خانه خود را بیت الزهرا کرد.
او در بخش دیگری از سخنانش وفات آیت الله مصباح یزدی را نیز تسلیت گفت و به بیان ویژگی های منحصر به فرد سردار بزرگ مقاومت پرداخت و افزود: او بزرگی بود که به جد، الگوی اخلاص، شهادت و جهادش برای همه آن ها است که الذین یبلغون رسالاتهم باشند.  

آیت الله خاتمی تصریح کرد: سردار سلیمانی فراتر از کرمان و حتی فراتر از اعتقاد و تشیع و مذهبی که به آن عشق می ورزیم، بود او شهید بین المللی بود و همه شیعیان و مسلمانان و بشریت مدیونش هستند.‌  

امام جمعه موقت تهران به برخورد قاطعانه سردار سلیمانی در مبارزه با داعش اشاره کرد و بیان داشت: سردار گفت: تا ۳ ماه دیگر اسمی از داعش نخواهد بود و این وعده کمتر از ۳ ماه تحقق یافت و امروز کرمان به خود می بالد که چنین فردی به جهان تحویل داد.

آیت الله خاتمی بیان داشت: مقام معظم رهبری در این یک سال، بیشترین تکریم و تعظیم را از این شهید فداکار داشتند و بیش از ۶۰ جمله حضرت آقا از فضایل حاج قاسم فرمودند که گمان نمی کنم درباره هیچ شهیدی این حجم سخنان را داشته باشند.

 او به ابعاد مختلف شخصیت این شهید والامقام و بخشی از فرمایشات آقا در رابطه با ویژگی انقلابی بودن حاج قاسم پرداخت و گفت: بنا به فرموده حضرت آقا، این بزرگمرد عرصه شهادت، در انقلاب ذوب و به شدت انقلابی بودند، انقلاب و انقلابی گری خط قرمز او بود و پایند به انقلاب و امام راحل بودند و همه عمر خود را در جهاد گذراند و در همه میدان ها نه خستگی، نه سرما و گرما در او اثر داشت و نه از دشمن پروا داشت و داوطلبانه به دهان خطر می رفت.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و عضو فق‌های شورای نگهبان، ولایت مداری را شاخصه اصلی انقلابی بودن دانست و افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به شدت عاشق ولایت بود و رهبری را حکیم می‌نامید که این از سر درایت بود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: جمله معروف سردار مبنی بر اینکه" اگر علم جهان یک طرف و مقام رهبری یک طرف باشد، من مطمئناً طرف آیت الله خامنه‌ای می‌روم"، مرا به یاد عمربن حمق شهیدی که در راه عشق مولا علی به دست معاویه به شهادت رسید، انداخت، آنجا که به مولا علی (ع) خطاب کرد: "با تعصب سراغت نیامدیم و خدا و نور و معنویت را در شما دیدیم و دیگران هم اگر دعوت کنند و دنیا را بدهند، طرفشان نمی‌رویم و دستور، دستور شما است. "

او بیان داشت: حاج قاسم به معنای دقیق کلمه عاشق ولایت و از سوی دیگر مطیع ولایت بود و هرگز گزینشی رفتار نمی‌کرد و همه فرمایشات را به جان و دل می‌پذیرفت و به آن عمل می‌کرد و هیچ گاه سلیقه خودش مطرح نبود.

امام جمعه موقت تهران گفت: سخن حاج قاسم مبنی بر اینکه " اگر امام خمینی (ره) و اکنون رهبری یک انار نصف کنند و بگویند نصف انار حرام است، من دلیلش را سوال نمی‌کنم، " این اوج ولایت مداری است و مرا یاد عبدالله بن ابی یعفور از شاگردان مخلص امام صادق (ع) انداخت، آنجا که امام صادق (ع) در موردش فرمود: "نمی شناسم کسی مثل عبدالله بن ابی یعفور دربست مخلصشم باشد. " و دو بار امام صادق (ع) به او فرمود: "رحمک الله خداوند تو را مشمول رحمتش قرار دهد. "  

آیت الله خاتمی افزود: سلام و درود بر حاج قاسمی که مطیع امر رهبری بود و می‌شنید و اجرا می‌کرد و تکریم‌ها از سوی رهبری نشان از اوج ولایت مداری وی بود.  

او تصریح کرد: انقلابی گری یعنی جوری عمل می‌کند که پاسخ داشته باشد و فرشتگان پاسخش را بپذیرند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دوم اینکه حاج قاسم شجاع بود، چه در جبهه ۸ ساله و چه در دفاع از حرم، این یکی از نعمت‌های خداست که خدا دلی، چون شیر به او داده بود و بنا به فرموده رهبری "سردار به دهان خطر می‌رفت. " 

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری و عضو فق‌های شورای نگهبان گفت: سومین ویژگی حاج قاسم بنا به فرمایشات رهبری این بود که همه عمر خود را به جهاد در راه خدا گذراند.  

آیت الله خاتمی افزود: این شهید بزرگ، انقلابی، عاشق خدا و عاشق تلاش برای خدا بود و در همه میدان‌ها نه خستگی می‌فهمید و نه سرما و گرما، از دشمن پروا نداشت و از حرف این و آن باکی به دل راه نمی‌داد و کار خودش را انجام می‌داد و این توصیف فرمانده‌ای است که سربازش را می‌شناخت.  

او به وفات آیت الله مصباح یزدی نیز اشاره کرد و بیان داشت: این زنده یاد نیز این گونه بود و از حرف این و آن باکی نداشت و به وظیفه خودش عمل می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سومین ویژگی انقلابی بودن حاج قاسم، جهاد مداومش بود، همانطور که دیدیم، جهاد طی ۸ سال دفاع مقدس، حرم و مبارزه با اشرار بر عهده این شهید والامقام بود.

در پایان این مراسم عشایران غیور طی بیانیه ای خواستار انتقام جویی خون سردار سلیمانی و همراهانش و همچنین شهید فخری زاده شدند.  

در بندهایی از این بیانیه آمده است: باید سبک زندگی مسئولان، سبک زندگی سردار سلیمانی شود، همچنین حوزه های علمیه باید مکتب شهید سلیمانی را در دروس خود، امام جماعات در برنامه های در دستور کار خود، وزارت علوم و آموزش و پرورش در متون خود و مراکز علمی و صدا وسیما در تهیه برنامه های خود قرار دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار