با مشارکت شرکت گاز خراسان رضوی صورت گرفت؛

ایران سومین کشور دارنده فناوری بوسنج گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: سومین نمونه دستگاه بوسنج گاز طبیعی جهان از سوی یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی به مرحله ساخت رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ایران سومین کشوری در جهان است که موفق به تولید و ساخت این دستگاه با ظرفیت‌های بیشتر نسبت به نمونه‌های خارجی آن شده است.

او با بیان اینکه دستگاه بوسنج گاز طبیعی ایرانی مطابق استاندارد جهانی ASTM D۶۲۷۳ ساخته شده است، افزود: وجود دستیار هوشمند اندازه‌گیری با قابلیت کمک به اپراتور، کالیبراسیون دیجیتال، عدم نیاز به تصحیح نتایج، قابلیت ثبت و ارسال نتایج، گیرنده جی‌پی‌اس، عدم نیاز به تصحیح ارتفاع محل اندازه‌گیری و اتصال به دستگاه‌های همراه مانند تبلت و موبایل از ویژگی‌های این دستگاه است.

بیشتر بخوانید

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، ادامه داد: قیمت نمونه تولیدشده دستگاه داخلی بوسنج گاز طبیعی در خراسان رضوی حدود ۶۰ درصد نمونه خارجی آن است و تجاری‌سازی و تولید انبوه این دستگاه، ایران را از واردات نمونه خارجی آن به‌صورت کامل بی‌نیاز خواهد کرد.

افتخاری بیان کرد: پروژه ساخت این دستگاه با حمایت شرکت گاز خراسان رضوی و همکاری یک تیم دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان در سه مرحله در حال انجام است و به امید خدا در مرحله نهایی به تولید نخستین نمونه دستگاه بوسنج هوشمند گاز طبیعی جهان می‌رسیم.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.