آغاز کاوش و مرمت سرای زنجیرلو و برنج فروشان بازار تاریخی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: طرح مطالعاتی بازار تاریخی اردبیل در حال تکمیل بوده و به زودی شاهد آغاز کاوش و مرمت سرا‌های زنجیرلو و برنج فروشان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اردبیل در نشست با فعالان بازار اردبیل گفت: طرح مطالعاتی بازار تاریخی اردبیل در حال تکمیل بوده و مراحل نهایی خود را سپری می‌کند که با توجه به این امر برنامه‌ریزی برای اجرای آن در حال انجام است.

او افزود: پس از تصویب و ابلاغ طرح در شورای فنی در زمینه مرمت و احیای بازار تاریخی در بخش های مختلف اقدامات لازم انجام می‌شود که در راستای تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح پیگیری‌ها و رایزنی‌های لازم را انجام داده‌ایم و مقرر است تا احیای سرای زنجیرلو و برنج‌فروشان با نظارت این اداره کل انجام شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به نمونه موفق احیا و بازسازی در بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل در سرای وکیل بیان کرد: برای احیا و بازسازی سرای زنجیرلو و برنج‌فروشان نیز آماده همکاری هستیم که در این راستا تامین برخی مصالح برای مرمت به صورت عین به عین این سراها توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام می‌شود.

فلاحی ادامه داد: در زمینه کاوش نیز مجوزهای لازم اخذ شده و با نظارت میراث‌فرهنگی توسط کارشناسان باستان‌شناسی در این زمینه اقدام و عملیات کاوش آغاز خواهد شد.

او با اشاره به تاکید دادستان اردبیل بر همکاری بازاریان و کسب در زمینه احیای این مجموعه‌ گفت: در صورت عدم همکاری از سوی فعالان بازار دستگاه قضایی برخورد قانونی را در این زمینه انجام خواهد داد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.