رسولی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تولید داخلی، سهم پژوهش و تعداد نیروی انسانی را افزایش می‌دهد

مشاور رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: توجه به استقلال، خودکفایی و تولید داخلی باعث افزایش سهم پژوهش و تعداد نیروی انسانی می‌شود.

حجت رسولی، مشاور رئیس دانشگاه شهیدبهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان سهم و تعداد نیرو‌های انسانی در زمینه بهبود وضعیت پژوه در کشور اظهار کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید جایگاه پژوهش در کشور را به رسمیت بشناسند.

او افزود: وقتی طبق مصوبه‌ای اعلام می‌شود که باید میزان مشخصی از بودجه شرکت‌ها و موسسات در پژوهش هزینه شود، لازم است تا همه افراد پای بند این قانون باشند و سعی کنند که این بودجه را در همان هزینه اعلام شده صرف کنند.

رسولی تصریح کرد: نیروی انسانی به اندازه کافی در کشور داریم و ممکن است که این نیرو‌های تخصصی در حوزه پژوهش مشغول به کار نباشند، اما زمانی که به سهم و اهمیت پژوهش در پیشرفت کشور توجه کنیم و به جای اینکه بر واردات در صنعت تاکید داشته باشیم باید خودکفایی و استقلال را آموزش دهیم، آن زمان است که حتما به پژوهش در کشور نیاز پیدا خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در صورت وابستگی به صادرات و نبود تولیدات در کشور دیگر نیازی به پژوهش پیدا نمی‌کنیم، تاکید کرد: در حال حاضر این رویکرد با استفاده از تحریم باعث شده تا کشور به خودکفایی روی بیاورد و همین عامل رقابت در تولید و صادرات را شکل می‌دهد، به همین علت شرکت‌ها به منظور پیشرفت و تولید داخلی توجه خود را به بخش پژوهش چند برابر می‌کنند.

رسولی تاکید کرد: شرکت‌هایی که به پژوهش و تولید داخلی روی می‌آورند باید از طرف بخش‌های دولتی حمایت شوند تا بعد از تولید محصول برای آنان بازار پیدا کرده و مسیر صادرات را برای شان میسر کنند و از طریق واردات برای آنان رقیب درست نکنند تا به اینصورت ارزش محصول شان حفظ شود.

مشاور رئیس دانشگاه شهیدبهشتی گفت: کیفی بودن تولید محصولات در جهت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی امری لازم و ضروری است که باعث می‌شود واحد‌های فناوری و بخش‌های پژوهشی کشور رشد و توسعه پیدا کنند، در غیر اینصورت دولت به سمت واردات حرکت خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.