شهید حاج قاسم سلیمانی در زمان حیاتش با زبان و عمل اسلام را یاری کرد

یک رزمنده دفاع مقدس در بزرگداشت سردار سلیمانی که به همت خادمیاران رضوی اصفهان برگزار شد گفت: حاج قاسم سلیمانی در زمان حیاتش با زبان و عمل اسلام را یاری کرد و اکنون با خون خود اسلام را جهانی می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار سید مصطفی سجاد، جانباز هفتاد درصد جنگ تحمیلی و راوی دفاع مقدس در حاشیه اجتماع خادمیاران رضوی به مناسبت یادواره شهید سلیمانی ضمن اشاره به خاطرات سردار سلیمانی گفت: در زمان نبرد با دشمن، دوستان از رفتن حاج قاسم به خط مقدم ممانعت می‌کردند؛ به عنوان مثال هنگامی که از کنار خاکریز حرکت می‌کرد او را می‌گرفتند که نرود یا وقتی سوار ماشین می‌شد همراهش به او می‌گفت حاجی نرو، حاج قاسم نیز در جواب می‌گفت من را از چند گلوله می‌ترسانی؟

او ادامه داد: این رفتار شجاعانه به این دلیل بود که حاج قاسم سرش را به خداوند تسلیم کرده بود و می‌دانست باید برود.
سجاد افزود: وقتی اسم حاج قاسم در کرکوک می‌آمد، همه می‌ترسیدند و عقب‌نشینی می‌کردند در حالی که وقتی حاج قاسم سلیمانی کودک یتیمی را می‌دید طاقت نمی‌آورد و او را بر روی زانو‌های خود می‌نشاند.

پیام شهادت حاج قاسم به جهان
سردار سجاد با اشاره به پیامد‌های شهادت شهید سلیمانی برای ایران و همه جهان بیان کرد: شهادت حاج قاسم چند پیام مهم داشت؛ اول این‌که به مسلمانان مظلوم منطقه خودباوری داد؛ یمنی‌ها با کم‌ترین امکانات می‌جنگند یعنی باور کردند که می‌توانند مقابل ظلم بایستند، دوم این‌که حاج قاسم با وجود خود، محور مقاومت را به جبهه مقاومت تبدیل کرد.

این راوی دفاع مقدس ابراز داشت: سومین پیام این بود که حاج قاسم در زمان حیات، با زبان و عملش اسلام و مردم را یاری کرد و اکنون با خونش درخت اسلام را در تمام جهان بارور می‌کند و محور وحدت در برابر دشمنان شده است.

او متذکر شد: حاج قاسم نتیجه همان مکتبی است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مکتب یعنی عقبه‌ی عقیدتی قوی داشتن، وقتی ما عقبه‌ی قوی داشته باشیم می‌توانیم خودمان را علم کنیم، درحال‌حاضر این عقبه همان مکتب حاج قاسم است که اگر خدا بخواهد تا انقلاب حضرت مهدی خواهد ماند.

سجاد در رابطه با فرماندهان بزرگ اظهار داشت: من معتقدم در دوران دفاع مقدس دو گروه داشتیم؛ گروه اول کسانی که برای گرفتن مدرک به جبهه می‌آمدند و گروه دوم کسانی که برای انجام وظایف و تکالیف خویش راهی جنگ می‌شدند؛ فردی که به جنگ می‌آید باید همه جوانب از قبیل اسارت، جراحت، ماندن در پشت میدان مین را در نظر بگیرد؛ کسی در این آزمون سربلند می‌شود که ریشه‌ی محکمی داشته باشد و این ریشه محکم شامل لقمه‌ی حلال پدر و تربیت صحیح مادر است و فرزندانی که در روضه‌ی اهل‌بیت اشک مادرشان بر گونه‌شان می‌چکد فرماندهانی همچون سردار سلیمانی، شهید خرازی، شهید کاظمی می‌شوند.

او ادامه داد: وقتی فردی دل به خدا می‌سپارد معتقد است که این عمر حتی اگر ۶۰ سال یا مانند حضرت نوح ۹۰۰ سال باشد در برابر خدا ارزش ندارد و نباید آن را حفظ کرد، زیرا عزیزترین بنده‌ی خدا یعنی پیامبر اکرم (ص) را نیز به شهادت رساندند.

شهید؛ هنرمندترین فرد عالم است

این رزمنده دفاع مقدس خاطر نشان کرد: شهید هنرمندترین فرد عالم است؛ به عنوان مثال یک نقاش ماهر، یک بازیگر یا موسیقیدان خوب نیز هنرمند هستند، اما هنرمندترین فرد کسی است که زیباترین مرگ را انتخاب می‌کند یعنی سینه سپر می‌کند و چشم در چشم دشمن سر خویش را به خداوند تسلیم می‌کند و می‌گوید این سر از آن توست.

سجاد با اشاره به رابطه خداوند و بنده گفت: طبق روایت اگر کسی رابطه خویش را با خداوند اصلاح کند، خداوند نیز رابطه او را با مردم اصلاح می‌کند؛ رابطه حاج قاسم با خداوند خالص بود به همین علت خداوند نیز رابطه حاج قاسم را با مردم اصلاح کرد.

او ادامه داد: به عنوان مثال مسئول مجتمع رضوان می‌گفت شبی جوانی با همسر و فرزندش به آن‌جا آمد و گفت می‌خواهم خادم روضه امام حسین باشم و جایی فعالیت کنم که کسی من را نبیند؛ وی شهید حججی بود که در آشپرخانه فعالیت می‌کرد و در پایان شب، سوار بر پیکانی به سمت نجف‌آباد می‌رفت؛ چون می‌خواست گمنام باشد، خداوند نیز او را پذیرفت و به عنوان حجت شهدای مدافع حرم معروف شد.

این راوی دفاع مقدس اضافه کرد: حاج قاسم رابطه خود را با خدا اصلاح کرد، خداوند نیز او را در دل مردم جای داد یعنی حاج قاسم مصداق بارز خطبه همام حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه است.

او افزود: شهدا و هرکسی که دستش از دنیا کوتاه است به حمد و سوره ما احتیاج دارند، اما بیشتر از این‌که آن‌ها به حمد و سوره ما نیاز داشته باشند ما به سیره و روش آن‌ها احتیاج داریم تا یک انسان هنرمند و مورد پسند خداوند بشویم؛ اگر ما این پیام را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم و از زندگی هر شهید یک درس بگیریم، زندگی‌مان سر و سامان می‌گیرد و شهید زنده خواهیم شد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.