تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی باغملک

مدیر جهاد کشاورزی باغملک از تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ۵۲ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

یوسف پیش بین مدیر اداره جهاد کشاورزی باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دلیل توسعه نیافتن شهر و کمبود زمین شهری، عده‌ای افراد سود جو اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی می‌کنند.

او با بیان اینکه این امر باعث از بین رفتن بستر تولید است و تهدیدی جدی برای امنیت غذایی محسوب می‌شود، افزود: ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی شهرستان ممنوع است.

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی باغملک

پیش بین اظهار داشت: این مدیریت به منظور عمل کردن به وظیفه ذاتی، صیانت از اراضی و حفظ بستر تولید، با متخلفان برخورد کرده و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز را قلع و قمع بنا می‌کند و امروز نیز تخریب ۶ مورد و به مساحت حدود ۵۲ هزار متر مربع اجرایی شد، البته جهاد کشاورزی مخالف ساخت و ساز قانونی نیست و به همین منظور جهت ساخت گلخانه، دامداری و فعالیت صنعتی در اراضی کشاورزی با حذف استعلامات زمانگیر در کوتاه‌ترین فرصت مجوز احداث گلخانه و... را صادر می‌کند.

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی باغملک

مدیر جهاد کشاورزی باغملک در خصوص ساخت و ساز‌های غیرقانونی در این شهرستان از شهروندان خواست تا قبل از هرگونه خرید زمین از کاربری آن مطمئن شوند، ضمن اینکه از همه بنگاه داران املاک غیر مجاز و مالکان زمین کشاورزی که اقدام به پلاک بندی و فروش غیر مجاز اراضی کشاورزی می‌کنند، شکایت می‌کنند و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.