ناسا برخی از برترین تصاویر گرفته شده از زمین را منتشر کرد

ناسا به مناسبت شروع سال ۲۰۲۱ برترین تصاویر گرفته شده از زمین در سال ۲۰۲۰ را با کاربران فضای مجازی به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ناسا به مناسبت پایان سال ۲۰۲۰ برترین تصاویر ثبت شده توسط ایستگاه بین‌المللی فضایی طی یک سال گذشته را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و آن‌ها را با علاقه‌مندان تصاویر فضایی زمین به اشتراک گذاشت. عکس‌های منتشر شده نمایانگر تصاویر فوق‌العاده زیبا از زمین است که در آن ابرها، دریاها و مدار زمین به وضوح دیده می‌شوند.

تصاویر مورد نظر از مناطقی همچون جنوب استرالیا، دریاچه‌های شمال آمریکا، طلوع خورشید در استرالیا و همچنین اقیانوس اطلس گرفته شده‌اند. ناسا همچنین تصاویری از پاریس در فاصله ۲۵۰ مایلی ثبت کرده تا درخشش نور در این شهر به خوبی نمایان شود. در ادامه ناسا تصاویری از مناطق زیبای نیو کالدونیا را نیز با کاربران به اشتراک گذاشته است.

ناسا برخی از برترین تصاویر گرفته شده از زمین را منتشر کرد

سازمان فضایی مورد نظر در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: "بانوان و آقایانی که در ایستگاه بین‌المللی فعالیت دارند همواره در حال ثبت تصاویر زیبا از زمین هستند و تعداد بسیاری از آن‌ها را به ثبت برسانند. اکنون ما از آن‌ها خواستیم تا تصاویر مورد علاقه خود در سال ۲۰۲۰ را برای ما مشخص کنند تا بتوانیم آن‌ها را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم".  پست توئیتری مذکور درست دو روز پیش از تحویل سال میلادی منتشر شد و ناسا به مناسبت تحویل سال تصاویر مذکور را بارگذاری کرد.


بیشتر بخوانید


برترین تصویربردار فضایی ناسا

برترین تصویربردار فضایی ناسا

در بین ۶۳ تصویربردار فضایی ناسا، سویچی نوگاچی بیش از همه تلاش داشته تا تصاویر باکیفیت و جذاب را به ثبت برساند و به همین دلیل بین طرفداران ستاره‌شناسی شناخته شده است. گفتنی است؛ از آن جایی که ماهواره‌های تصویربردار ناسا روزانه ۱۶ بار با سرعت ۱۷۵۰۰ مایل بر ساعت به دور زمین می‌چرخند، تصویربرداران فضایی فرصت بسیاری دارند تا از هر نقطه زمین تصویری شگفت‌انگیز را به ثبت برسانند. این تصویربرداران از لنزهای Nikkor 14-24mm، Nikkor 28mm، Sigma 50-500mm، Nikkor 400mm و Nikkor 800mm، برای ثبت تصاویر مورد نظر استفاده می‌کنند.

برترین تصویربردار فضایی ناسا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار