پهنای باند اینترنت لرستان جوابگوی ۸ برابر مصرف کنونی است

مدیرکل ارتباطات و فناوری لرستان گفت: پهنای باند لرستان جوابگوی بیش از هشت برابر مصرف کنونی اینترنت استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،شهاب حیدری،مدیرکل ارتباطات و فناوری لرستان اظهار داشت: این اداره به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه کسب‌وکار‌های اینترنتی در لرستان است و در همین حوزه طی چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است.

او بابیان اینکه پهنای باند لرستان جوابگوی بیش از هشت برابر مصرف کنونی اینترنت استان است، افزود: در حوزه کسب‌وکار اینترنتی شرکت‌های خوبی در لرستان ایجادشده، اما با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های بالقوه استان می‌شود چندین برابر مقدار کنونی کسب‌وکار اینترنتی ایجاد کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری لرستان بیان کرد: در حال حاضر بعضی از کسب‌وکار اینترنتی که در لرستان ایجادشده علاوه بر خدمت‌دهی به لرستان و استان‌های اطراف در کشور‌های همسایه نیز به ارائه خدمات می‌پردازند که شرکت دانش‌بنیان کیو که در حوزه پلتفرم‌های حمل‌ونقل فعالیت می‌کند یکی از این شرکت‌ها است.

حیدری با اشاره به اینکه در راستای توسعه کسب کار اینترنتی در لرستان چهار آزمایشگاه تخصصی مهارت محور در این حوزه با همکاری دانشگاه‌ها ایجادشده است، افزود: دوره‌های آموزشی متعددی نیز برای ارتقاء مهارت‌های افراد علاقه‌مند به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در لرستان به‌صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

او در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۴ شرکت دانش‌بنیان، هسته فناوری در حوزه کسب‌وکار‌های اینترنتی در مرکز رشد جهاد دانشگاهی لرستان فعال هستند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.