۵۰ درصد روستا‌های دلفان برای دسترسی به اینترنت مشکل دارند

فرماندار شهرستان دلفان گفت: ۵۰ درصد از روستا‌های این شهرستان بدلیل واقع شدن در مناطق کوهستانی و نبود زیرساخت‌ها برای دسترسی به شبکه اینترنت با مشکل جدی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،حشمت بهمنی،فرماندار شهرستان دلفان اظهار داشت: رفع مشکل عدم پوشش اینترنت در این مناطق از خواسته‌های جدی مردم است، به ویژه در شرایط شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

او ادامه داد: ضعف در شبکه اینترنت مناطق روستایی این شهرستان موجب بروز مشکلاتی برای دانش آموزان و همچنین معلمان مدارس در زمینه استفاده از شبکه شاد و ارائه برنامه‌های آموزشی این شبکه شده است.

فرماندار دلفان از مدیران دستگاه‌های مخابرات و ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان خواست با توجه به ضرورت استفاده دانش آموزان از اینترنت در راستای انجام فعالیت‌های درسی و آموزشی روزانه خود در شرایط فعلی، نسبت به رفع مشکل ضعف شبکه اینترنت در مناطق روستایی این شهرستان اقدام کنند.

بهمنی افزود: حدود ۵۰ درصد از روستا‌های دلفان زیرساخت‌های لازم را برای پوشش اینترنتی ندارند که این امر موجب شده بسیاری از دانش آموزان نتوانند از محتوا و مفاهیم درسی به درستی استفاده کنند و این امر باعث کلافگی و نارضایتی دانش آموزان، خانواده‌ها و نیز معلمان شده است.

او گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده حدود ۸۰ درصد دانش آموزان دلفانی فاقد گوشی‌های هوشمند هستند و این موضوع تامین گوشی‌های هوشمند به دغدغه خانواده‌ها تبدیل شده است.

به گفته او برای این که دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند، آموزش‌ها به شکل ترکیبی یعنی از طریق تلویزیون و گاهی اوقات نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به شکل حضوری برگزار می‌شود.

شهرستان دلفان با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و ۴۴۰ روستا در شمال لرستان قرار دارد و ۲ اداره آموزش و پرورش نورآباد و کاکاوند آن حدود ۳۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار